حذف کارت سوخت بنزین صحت دارد؟


حذف کارت سوخت بنزین صحت دارد؟

بعد از هک جایگاه های سوخت و اختلال در سامانه هوشمند سوخت ، مشکلاتی برای سوختگیری پیش آمد که موجب شد شایعاتی در مورد حذف کارت سوخت بنزین مطرح شود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

حذف کارت سوخت بنزین صحت دارد؟

به گزارش راهبرد معاصر، جهرمی در کانال تلگرامی خود نوشت: «اواخر سال ۹۷ در راستای ادغام کارت‌های خدماتی در دولت الکترونیکی، پروژه حذف کارت سوخت و ادغام آن در کارت بانکی با همکاری وزارت نفت، بانک مرکزی، وزارت کشور و وزارت ارتباطات کلید خورد و به اتمام رسید. هم اکنون همه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کار آماده است و دستگاه‌های پرداخت الکترونیکی مستقر در تمامی پمپ بنزین‌ها، در مدت زمان کوتاهی، قابلیت ایفای نقش جایگزین را دارند.»

او گفته یادآوری این ماجرا برای این است که اگر «در میانه‌ تغییرات مدیریتی این موضوع مغفول مانده، یادآوری شود. شاید به کارشان بخورد.»

حذف کارت سوخت جدی است؟

بر اساس گفته آذری جهرمی، طرحی در دولت قبل اجرا شده که کارت سوخت خذف شود و کارت بانکی جایگزین آن شود.

اما همزمان با ایجاد اختلال در سامانه هوشمند سوخت و اختلال در پمپ بنزین‌ها تنها امکان ارائه بنزین آزاد وجود داشت و خودروها امکان استفاده از کارت سوخت بنزین را نداشتند. همان زمان زمزمه‌هایی مطرح شد که احتمالا این اتفاق، مقدمه افزایش قیمت بنزین و حذف کارت سوخت است.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده بودند که احتمالا دولت می‌خواهد بنزین سهمیه‌ای را حذف کند و فقط امکان خرید بنزین آزاد وجود دارد. به همین دلیل اگر بنزین یارانه‌ای حذف شود و بنزین تک نرخی شود، حذف کارت سوخت بنزین هم کلید می‌خورد.

اما هم مجلس و هم دولت، همزمان با این اتفاق و قبل از آن چندین بار اعلام کردند که ماجرای پیش آمده اختلال یا حمله سایبری بوده و ماجرا افزایش قیمت بنزین و یا حذف سهمیه و کارت سوخت نیست.

به گزارش تجارت نیوز اکنون نه دولت و نه مجلس طرحی برای حذف بنزین سهمیه‌ای و یا حذف کارت سوخت بنزین را مطرح نکرده‌اند. آنچه آذری جهرمی به آن اشاره کرده هم در ادامه طرحی است که اجرا می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟