دستگیری عوامل برگزاری تورهای غیرمجاز در محلات


دستگیری عوامل برگزاری تورهای غیرمجاز در محلات

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات از متوقف کردن سفر یک تور غیرمجاز و دستگیری عوامل آن در شهرستان خبر داد.

مهدی لعل بار با اعلام این خبر افزود: این تور غیرمجاز که بدون رعایت ضوابط و مقررات و مجوزهای قانونی اقدام به برگزاری تور به سراسر کشور می‌کرد شناسایی و از فعالیت آن جلوگیری و پرونده فرد متخلف به مراجع قانونی برای پیگیری ارسال شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات ادامه داد: پس از اعتراض و شکایت مسافران از نحوه برگزاری تور مشخص شد که تور غیر مجاز برگزار شده و بلافاصله پس از بازگشت تور، تعدادی از متخلفان بازداشت شدند.

لعل بار گفت: متاسفانه بسیاری از مردم با دیدن تبلیغات تورهای گردشگری با قیمت‌های ارزان، اطلاعات کافی در خصوص احتمال تخلف در این تورها را کسب نمی‌کنند.

او تصریح کرد: از تمام گردشگران درخواست داریم برای حفظ سلامت خود، تورهای گردشگری غیرمجاز را همراهی نکنند.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات با بیان اینکه عوامل برگزاری تورهای گردشگری مذکور فاقد پروانه فعالیت بودند و پس از شناسایی، به اداره اماکن و پلیس فتا معرفی شدند، اظهار کرد: این تورها اغلب از طریق فضاهای مجازی اقدام به تبلیغ و فعالیت می کنند و این تور تاکنون چند برنامه بدون مجوز نیز برگزار کرده‌ بود که با معرفی به مراجع قانونی، تذکر کتبی داده شده بوده ولی متاسفانه مجددا اقدام به برگزاری تور کرده است.

او با تاکید بر اینکه مردم برای استفاده از خدمات مسافرتی فقط به دفاتر مجاز مراجعه کنند گفت: دفاتر مجاز شهرستان محلات به نام های دفتر خدماتی ریوکان، دفتر خدمات مسافرتی گلگشت و دفتر خدمات مسافرتی آریانا نیم ور، دارای مجوز از وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث فرهنگی استان مرکزی، لعل بار افزود: به منظور جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، لازم است متقاضیان به این دفاتر مراجعه و علاوه بر ثبت نام و استفاده از خدمات قانونی، قرارداد مربوطه را تکمیل کنند. با انجام قرارداد مسافر تحت پوشش بیمه و تحت نظارت‌های ارگان‌های مرتبط قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر