عفونت لگن می‌تواند به چسبندگی لوله‌های رحم منجر شود


عفونت لگن می‌تواند به چسبندگی لوله‌های رحم منجر شود

یک متخصص زنان در همدان گفت: دردهای ناشی از التهاب و عفونت لگن که با ترشحات بدبو و گاهی تب و لرز همراه است معمولا به صورت حاد یا مزمن شروع می‌شود و با عوارضی دراز مدت مثل چسبندگی لوله‌های رحم همراه است.

دکتر مرضیه فریمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه درد یک علامت هشدار دهنده دربدن است نشان از وجود عارضه در قسمتی از بدن دارد، تصریح کرد: درد لگن هم می‌تواند نشانه بیماری‌های مختلفی در اعضای بدن باشد .

وی با اشاره به اینکه در لگن اعضایی مثل روده‌ها، مثانه، کلیه‌ها، تخمدان‌ها و لوله‌های رحمی وجود دارد و جسم رحم توسط استخوان‌ها و عضلات محافظت می‌شوند، افزود: درد لگن ممکن است مربوط به عفونت و یا بیماری حاد یا مزمن هر کدام از اعضای فوق باشد.

فریمانی به دردهای رحم در خانم‌های جوان اشاره کرد و گفت: این دردها ناشی از دردهای ملایمی است که با فاصله اندکی قبل از شروع خونریزی ماهیانه شروع و ظرف یکی دو روز خاتمه می‌یابد که می‌توان این درد را عادی تلقی کرد.

وی یاد آور شد: دیگر ویژگی‌های این درد پاسخ مناسب به استفاده از داروهای ضد التهابی مثل مفنامیک اسید یا ژلوفن و ... است که اگر همین درد شدید شود و طول کشنده باشد ممکن است نشانه بیماری اندومتریوزیس باشد .

فریمانی به بیماری اندومترویوزیس اشاره کرد و افزود: این نوع بیماری با درد شدید قاعدگی که همراه است می‌توان منجر به غیبت از محل مدرسه یا کار باشد اگرچه ممکن است شدت آن با مصرف داروهای گفته شده کمتر شود اما بهبود پیدا نمی‌کند و امکان دارد بعد از اتمام سیکل ماهیانه هم همچنان بصورت خفیف در زیر شکم و لگن ادامه یابد.

وی اظهار کرد: برای کاهش این نوع دردها باید ورزش و تغذیه مناسب داشته باشیم چرا که قبل از شروع عادت ماهیانه با دردهای کمتری مواجه می‌شویم .

فریمانی به دردهای دوران قاعدگی زنان باردار اشاره کرد و گفت: دردهای خفیفی که در پایین و کناره‌های شکم در زمان بارداری ممکن است اتفاق بی افتد مربوط به کشیدگی عناصر نگهدارنده رحم است و همچنین دردهای مربوط به تهدید به سقط، زایمان زودرس و یا عفونت مثانه، کلیه‌ها و یا عوارض گوارشی ممکن است در هنگام بارداری رخ دهد .

وی در خاتمه گفت: در صورتیکه درد تکرار شونده، شدید یا توام با علایم دیگری مانند ترشحات بدبو، درد در موقع ادرار کردن یا اجابت مزاج باشد نیاز به مراجعه کردن به پزشک خواهد بود تا بررسی دقیق‌تری انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری