دوره‌های آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین آغاز شد


دوره‌های آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در قزوین آغاز شد

قزوین- ایرنا- مسوول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین از آغاز دوره‌های آموزشی تئاتر بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: آشنایی با مبانی هنر نمایش، نمایش‌نامه نویسی، کارگردانی و بازیگری از جمله موضوعاتی است که در این دوره ها به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش ایرنا، سید قاسم قوامی روز یکشنبه در نشست تبیین برنامه های تئاتر مردمی بچه های مسجد به فراخوان مربوط به این برنامه اشاره کرد و افزود: فراخوان تئاتر بچه‌های مسجد در مردادماه سال جاری اعلام و در ابتدای آبان ماه ۱۴۰۰ با ثبت ۱۷ گروه نمایشی به پایان رسید و در ادامه با مصاحبه‌ها و ‌بررسی‌های تخصصی پنج گروه که متشکل از ۳۰ هنرجو است، جواز حضور در این دوره‌های آموزشی را بدست آوردند.

وی اظهار داشت: اساتید دوره آموزشی تئاتر مردمی‌ بچه‌های مسجد حوزه هنری استان قزوین بر عهده کیوان حبیبی، امیر رجب‌پور، آذر متفکر و سید قاسم سید قوامی خواهند بود و هنرجویان علاقه مند با مبانی هنر نمایش، نمایش نامه نویسی، کارگردانی و بازیگری آشنا می‌شوند.

این مسوول تصریح کرد: هدف ما در تئاتر بچه‌های مسجد تربیت نیروی انقلابی و متعهد برای فرهنگ و هنر نظام مقدس جمهوری اسلامی است تا هنرمندانی شایسته پا به عرصه بگذارند.

وی تاکید کرد: طرح معضلات و مشکلات محله با استناد به آموزه‌های دینی، معرفتی و سخنان و رفتار و اعمال پیامبر رافت و ائمه اطهار (ع) از موضوعات اصلی و اولویت‌دار نمایش‌های مسجدی است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی قزوین و یکی از اساتید دوره آموزشی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد نیز به بخش‌های اصلی یادگیری تئاتر اشاره کرد و گفت: آموزش، پژوهش و آفرینش از جمله بخش‌های اصلی در هنرهای نمایشی محسوب می‌شوند که در این بین آموزش از اهمیت ویژه‌ایی برخوردار است برنابراین فراهم کردن این شرایط توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین بسیار تحسین برانگیز و کارآمد است.

کیوان حبیبی افزود: تئاتر مادر همه هنرها است بنابراین هنرجو باید با هنرهای دیگر نیز آشنا شود که حتماً این موضوع در این دوره آموزشی محقق خواهد شد.

حبیبی همچنین به چگونگی اجرای کارگاه‌های آموزشی این دوره اشاره کرد و افزود: در این دوره هنرجویان با مبانی هنرهای نمایشی، تاریخ نمایش و شکل‌گیری آن، نمایش‌های ایرانی ‌و عوامل تشکیل‌دهنده گروه‌های نمایشی از جمله نویسندگی، بازیگری ‌و کارگردانی آشنا خواهند شد.

وی به موفقیت شخصیت‌های بزرگ سینما را بهرمندی از هنرهای نمایشی عنوان کرد و گفت: بازیگران بزرگ سینما از جمله مرحوم محمدعلی کشاورز، مرحوم عزت‌اله انتظامی، استاد نصیریان و شهاب حسینی و بسیاری دیگر فعالیت هنری خود را از تئاتر آغاز کردند و منشأ موفقیت‌های سینمایی‌شان، آموزش‌ها و تجاربی است که در تئاتر بدست آوردند.

آذر متفکر استاد دانشگاه و هنرستان هنرهای زیبا نیز با اشاره به اهمیت یادگیری تئاتر در سنین پایین بویژه کودک و نوجوان پرداخت و گفت: بدون شک کسب آموزش‌ هنرهای نمایشی در سنین پایین می‌تواند مسیر رشد و شکوفایی را در هنرجو هموارتر کند و علاوه بر آن شکل دهنده سکویی برای موفقیت و پیشرفت تئاتر در مناطق خواهد شود.

وی ادامه داد: وقتی هنرجو در سنین پایین آموزش‌های لازم را برای یادگیری هنر نمایشی می‌بیند انگیزه آن برای تحصیلات آکادمیک در این رشته بیشتر می‌شود در نهایت استان از هنرجویانی برخوردار خواهد شد که علاوه بر آموزش‌های تجربی، آموزش‌های نظری را نیز فراگرفته‌اند و این فرایند موجب پیشرانی هنرهای نمایشی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس