جشنواره ادبی شهید فداکار علی لندی آغاز به کار کرد


جشنواره ادبی شهید فداکار علی لندی  آغاز به کار کرد

جشنواره نوجوان فداکار شهید علی لندی با حضور آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جشنواره ادبی شهید فداکار علی لندی، نخستین جشنواره نوجوان فداکار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از مقام شهید علی لندی در آبان ۱۴۰۰ هم زمان با روز بسیج دانش آموزی و چهلم این شهید سرفراز با حضور آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و خانواده شهید لندی در شهر قم آغاز به کار کرد.

علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را در قالب شعر ، داستان ، مقاله و…. با هدف ترویج ایثار و فداکاری و تجلیل از مقام شهید به نشانی اینترنتی https://alilandi.com/به صورت مجازی بارگذاری نمایند.

پس از جمع آوری و داوری آثار بیش از سی کمک هزینه سفر به کربلای معلی و خرید تلفن همراه هوشمند به برگزیدگان این جشنواره اهدا خواهد شد.

شهید لندی متولد سال ۱۳۸۵ یک نوجوان ایرانی بود که در ۱۵ سالگی در حادثه آتش‌سوزی منزل همسایه، سیاوش وار خود را به دل آتش زد و جان ۲ زن سالمند را نجات داد.

او ۲ هفته پس از بستری بودن در بیمارستان‌های سوانح و سوختگی آیت الله طالقانی اهواز و نمازی اصفهان در یکم مهر ۱۴۰۰ به‌ علت سوختگی ۹۱ درصد، مشکلات شدید تنفسی و ورود عفونت به خون جان به جان آفرین تسلیم کرد.

سوم مهرماه ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر حکم شهید تلقی شدن علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای موافقت کردند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در