شهدا با نثار جان، تدین خویش را ثابت کردند


شهدا با نثار جان، تدین خویش را ثابت کردند

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: شهدا از بودن در میادین جنگ و مبارزه علیه باطل خسته نشدند و آن‌ها با جان خود ادعای تدین خود را اثبات کرده و با خون خود به دستور خدا جامه عمل پوشاندند.

رضا نوری، ۹ مهرماه، در مراسم یادواره علمدار شهدای استان سردار سرتیپ پاسدار شهید رجبعلی محمدزاده که در مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به سخن امام خمینی(ره) «زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» بیان کرد: تداوم مسیر و زنده نگه داشتن یاد و فرهنگ شهدا به برپا ماندن یادواره‌ها و ذکر خاطرات و تبیین رفتارهای شهدا بستگی دارد.

وی ادامه داد: شهدا کسانی هستند که نام خدا را در قلب‌هایشان هک کردند و وعده خدا که نزول ملائکه و بشارت به بهشت برای رهروان حق است را باور کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خصوص شروع جنگ تحمیلی، اظهار کرد: نظام استکباری با اتحاد چندین کشور قدرتمند جهان سعی در تسلط بر ایران را داشتند که در این هنگام امام خمینی فرمان ایستادن در مقابل دشمن را صادر کردند.

نوری افزود: دوستان خدا و حامیان ولایت به ندای حضرت امام لبیک گفتند و خود و موقعیت خود را در نظر نگرفته و در جبهه حق علیه باطل شرکت نمودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه شهدا از بودن در میادین جنگ و مبارزه علیه باطل خسته نشدند، گفت: آن‌ها با جان خود ادعای تدین‌شان را اثبات کرده و با خون خود به دستور خدا جامه عمل پوشاندند.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه شناخت خصوصیات رفتاری و شخصیتی شهدا زمان‌بر است، تصریح کرد: شهدا رفتاری خدا پسندانه داشتند و برای رسیدن به لقای حق همواره تلاش می‌کردند.

وی با اشاره به سخن سردار سرتیپ شهید رجبعلی محمد زاده «از زنده بودن خودم شرمنده‌ام حال آن که باقی دوستانم به فیض شهادت نائل گردیده‌اند» تصریح کرد: شهدا در تمام عمر خود خواستار این بوده‌اند که به شهادت برسند.

نوری با اشاره به مجاهدت‌های سردار سرتیپ شهید رجبعلی محمدزاده، بیان کرد: این بزرگ مرد تاریخ کسی بود که با پای برهنه و تنها با داشتن آرپی جی به مصاف ده ها تانک دشمن می رود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن اشاره به سخن امام علی(ع) که می‌فرمایند «اگر همه دنیا در مقابل من بایستد من به آن‌ نبرد پشت نخواهم کرد» اظهار کرد: همه دنیا به جنگ با ایران آمدند و غیور مردان ایرانی به دشمن پشت نکرده و در مقابل آن‌ها ایستادند.

وی خصوصیات سردار شهید رجبعلی محمدزاده را اینگونه بیان کرد: شهید محمد زاده همانند عشق پدر و مادر به فرزندان خویش به تمام بچه‌های بسیجی عشق می‌ورزید و بسیجی‌ها نیز این بزرگ مرد را جور دیگری دوست داشتند.

وی افزود: شهید محمدزاده تمام بسیجیان را به اسم کوچک می‌شناخت و صدا می‌کرد و نزدیک عملیات که می‌شد دست آن‌ها را می‌بوسید و به بدرقه آن‌ها می‌رفت.

نوری ادامه داد: هنگامی که یک پای این شهید قطع شده بود روی پای خودش نشست تا نیروها با دیدن پای فرمانده روحیه خود را نبازند.

در پایان نماینده ولی فقیه تصریح کرد: شهدا برای ایجاد وحدت بین ادیان تلاش کردند و کسی که به ادیان مختلف توهین کند ولایت مدار و پیرو وحدت و خدمت به مقام معظم رهبری نخواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...