تحول دانش‌بنیانی در پلتفرم‌های آموزشی آنلاین در دوره کرونا


تحول دانش‌بنیانی در پلتفرم‌های آموزشی آنلاین در دوره کرونا

بنیان‌گذار یک استارت‌آپ آموزشی خلاق گفت: امروزه پلتفرم‌های آموزشی زیادی را در فضای اینترنت مشاهده می‌کنیم اما تفکر دانش‌بنیان می‌تواند محصولاتی جامع، خلاقانه و همسو با نیاز مخاطبان را خلق کند .

امیر سیاح در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این استارت‌آپ آموزشی خلاق اظهار کرد: این استارت‌آپ از سال ۹۷ اقدام به ارائه محتوای آموزشی در قالب VOD کرد اما با توجه به انحصار محتوای ویدیویی، امکان ارائه سایر قالب‌های محتوایی مانند متن، صوت و... وجود نداشت. طراحی یک پلتفرم آموزشی جامع همراه با فناوری‌های روز دنیا و مورد نیاز مخاطبان را هدف راه‌اندازی این استارتاپ می‌دانم. اما محدودیت‌های پلتفرم‌های vod برای ارائه محتوای آموزشی باعث شد پلتفرمی جدید به نام آموزا را طراحی کنیم تا بتواند انواع محتوای آموزشی شامل ویدیو، صوت،pdf،power point و فایل‌های ZIP برای استفاده کاربران در آن، قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های آنلاین دیگر بخش مهم این پلتفرم آموزشی است که آموزا خدماتی را همگام با فناوری‌های نوین ارائه می‌دهد، همچنین امکان تشکیل کلاس‌های درس به صورت تصویری فراهم شده تا علاوه بر شرکت در برنامه آموزشی آنلاین، امکان ارائه سوالات و فایل‌های لازم به صورت متن و صوت انجام شود. برگزاری آزمون، دیگر ویژگی این پلتفرم آموزشی است که می‌تواند به صورت تستی یا تشریحی و به صورت آنلاین برگزار شود.

این بنیان‌گذار استارت‌آپ آموزا خاطرنشان کرد: همچنین امکان ارائه سوالات تصادفی با گزینه‌های متمایز و در انتها کارنامه آموزشی را می‌تواند صادر کند. بنابراین افراد علاقه‌مند به حضور در کلاس‌های آنلاین مجازی می‌توانند در پیش ‌آزمون مربوطه شرکت کنند تا سطح‌ علمی لازم سنجیده شود و سپس در کلاس یا دوره مربوطه شرکت کنند و علاوه بر شرکت در نظرسنجی برای ارزیابی آموزش‌های ارائه شده، گواهی حضور را نیز دریافت کنند. به این منظور، تعاملاتی با دانشگاه خوارزمی انجام شده تا در رابطه با دوره‌های مورد تأیید این دانشگاه، گواهی معتبر از طرف این مرکز دانشگاهی صادر شود.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های کارآمد این پلتفرم امکان اجازه انتشار و ذخیره‌سازی محتوا توسط تولید کنندگان و توسعه دهندگان دوره‌های آموزشی است تا ابزار ارتباطی لازم را به صورت وب‌سایت و اپلیکیشن odobe در اختیار کاربران خود قرار داده و محتوای خود را منتشر کنند. استارتاپ آموزا این امکان را فراهم آورده تا تولید کنندگان و توسعه دهندگان محتوا در صورت تمایل بتوانند وب‌اپ یا اپلیکیشن اختصاصی خود را دریافت و برای مجموعه یا کسب‌ و کار خود این ابزار را با لوگو و برند خودشان دریافت کنند.

سیاح عنوان کرد: وب‌اَپ مهراز از این دست محصولات است که با ارائه محتوای آموزشی در حوزه معماری، تحت نظر آموزا محتوای مورد نظر را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین تولیدکنندگان محتوایی در آموزا می‌توانند دارای سامانه مدیریت محتوایی خود باشند تا گزارش‌های مربوط به میزان فروش خود را دریافت کرده و آزمون‌های آنلاین خود را برگزار و کنترل کنند.

وی با اشاره به آسیب‌های کرونا در رابطه با مشاغل مختلف و تعطیلی آنان، بیان کرد: ارائه آموزش برای رشد مشاغل خانگی می‌تواند بهترین شیوه جایگزین برای کسب‌و کارهای آسیب دیده باشد و به دنبال تولید محتوا برای انواع مشاغل هستیم تا علاقه‌مندان بتوانند آموزش‌های لازم را از طریق آموزا فرا گیرند. در همین راستا تمام مدرسان در رشته‌های مختلف شغلی می‌توانند با تولید ویدیوهای آموزشی، از پلتفرم آموزا برای نشر محتوای خود استفاده کرده و کسب درآمد کنند.

این بنیان‌گذار استارت‌آپ آموزا اضافه کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تبلیغات از چالش‌های بزرگ و همیشگی استارت‌آپ‌ها است، ساختار بومی آموزا و تکیه بر زیرساخت‌های داخلی از بروز خطرات تحریم که هم‌اکنون باعث تهدیدی جدی برای بعضی پلتفرم‌های مشابه است را برطرف ساخته اما اطلاع‌رسانی این موضوع نیازمند سرمایه‌گذاری وسیع تبلیغاتی است تا آحاد مخاطبان با توانمندی‌های چنین پلتفرم‌هایی آشنا شوند. مشکل نوسانات سرعت اینترنت در نقاط مختلف کشوری، چالشی است که مخاطبان آموزا با آن روبرو هستند.

سیاح گفت: محتوای ویدیویی تولید شده با بهترین کیفیت تصویری تهیه می‌شود و با استفاده از مکانیزم استریم موازی متناسب با سرعت اینترنت کاربر محتوای مورد نظر نمایش داده می‌شود تا ارائه خدمات محتوایی با مشکلی روبرو نشود. ما چشم‌انداز آینده آموزا را به عنوان مرجعی برای ارائه انواع محتوای آموزشی مطرح می‌کنیم و تولید کنندگان محتوایی زیادی در حال حاضر در کشور هستند که به دنبال بستری برای ارائه محتوای خود هستند که با همراهی پلتفرم‌های آموزشی مشابه با آموزا علاوه بر رشد کیفیت محتوایی موجود در فضای اینترنت، می‌توانند به رشد درآمد مناسبی از این طریق دست یابند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !