چمران: افزایش 70 درصدی شهرنشینی در کشور، مشکلاتی به وجود آورد


چمران: افزایش 70 درصدی شهرنشینی در کشور، مشکلاتی به وجود آورد

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نهم آبان در تقویم مجمع عمومی سازمان ملل روز شهرنشینی نامگذاری شده است. گفت: افزایش 70 درصدی شهرنشینی در کشور مشکلات متعددی به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا مهدی چمران روز یکشنبه در جریان نوزدهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: افزایش شهرنشینی در حالی است که نیم قرن قبل تنها ۴۰ درصد مردم ایران در شهرها زندگی می‌کردند.

وی تاکید کرد: مهاجرت در شهرها و گسترش شهرها مسائل زیادی را برای همه دنیا به وجود آورده است و امیدواریم حل شود.

چمران در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده نیز گفت: شبیه محمد حسین فهمیده‌ها بازهم داشتیم، اما خاطره او در ذهن همه مردم باقیمانده است و به همه شهدای نوجوان افتخار می کنیم.

پرچالش ترین و پر مساله ترین ماموریت شورا و شهرداری موضوع شهرسازی است

همچنین جعفر شربیانی دیگر عضو شورای شهر تهران هم در جریان جلسه امروز شورا اظهار داشت: به عنوان رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران برای دستیابی به چند هدف و ایده، طرح "یک چالش یک راه حل" را آغاز کرده ایم و نخستین جلسه این طرح از منطقه ۴ شروع شده است.

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: از گذشته همیشه در این مورد تصمیماتی از بالا به پایین گرفته شده که فاصله زیادی با مشکلات کف جامعه داشته است و شکاف تاریخی بین تصمیمات و مشکلات جامعه فقط با اصلاح فرایند و تعیین اولویت ها رفع می شود.

شربیانی افزود: تصمیم گیری از پایین به بالا و استفاده از کارشناسان حوزه معماری و شهرسازی که در صف مقدم با مردم در ارتباط هستند نیز مشکلات این حوزه را کاهش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای رونق نوسازی بافت فرسوده و ساخت و ساز های شهری و تسهیل در صدور پروانه املاک واقع در بافت فرسوده نیز می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.

شربیانی گفت: در این راستا پیگیری عقد تفاهم نامه با دستگاه قضا برای اخذ حکم قضایی در برخورد با جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در جهت صیانت از حقوق شهر و شهرداری و بخصوص پرسنل خدوم شهرسازی نواحی از دیگر راهکارها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج