شناسایی 9 گلوگاه قاچاق چوب در آذربایجان غربی


شناسایی 9 گلوگاه قاچاق چوب در آذربایجان غربی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: بیش از 167هزار هکتار ذخیرگاه مرتعی در استان شناسایی شده است.

هادی قاسمی امروز ۹ آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، افزود: تاکنون ۱۶۷هزار و ۷۳۰هکتار ذخیرگاه مرتعی در استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از پارامترهای مدیریت مرتع وجود دام مازاد است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳برابر ظرفیت مراتع استان، دام مازاد در استان وجود دارد که هدف سازمان مدیریت این دام ها برای جلوگیری از بحران است.

قاسمی اجرای طرح های تلفیقی دامداری همچون گردشگری طبیعی را یکی از راهکارهای مدیریت مراتع اعلام و خاطر نشان کرد: سهم آذربایجان غربی برای اجرای طرح های تلفیقی طی سال جاری ۳۷۰هزار هکتار است که تاکنون بیش از ۲۷۰هزار هکتار از آن اجرایی شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی درخصوص اقدامات سازمان در بخش احیا و توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی استان نیز یاد آور شد: سهم استان برای سال جاری در این حوزه ۲۵۰۰هکتار بوده که تماما اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه زراعت چوب یکی از پردرآمد ترین فعالیت ها در حوزه کشاورزی است و سهم ۶۰۰هزار هکتاری استان ۱۰۰درصد تحقق یافته است ، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل خوی و میاندواب در بخش زراعت چوب درتلاش هستیم این دوشهر را به قطب زراعت چوب استان تبدیل کنیم.

قاسمی افزود: آذربایجان غربی از حیث آب و خاک پتانسیل بالایی دارد بنابراین اولویت ما افزایش سرانه فضای سبز استان است که براین اساس طی سال جاری تا کنون کارمطالعاتی۱۴نهالستان جدید در استان در حال انجام است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری آذربایجان غربی تصریح کرد: سرانه فصای سبز استان نسبت به میانگین کشوری پایین است وتاکنون در ۴۱۸هکتار از اراضی استان عملیات جنگل کاری مشارکتی انجام شده است.

قاسمی با تاکید به اینکه ۹ گلوگاه قاچاق چوب در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: در سال جاری ۱۵ هزار و ۲۰۰مترمکعب چوب از قاچاقچیان در استان کشف و ضبط شد ه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا