لزوم توجه جدی به حوزه سلامت روان در پاندمی کرونا


لزوم توجه جدی به حوزه سلامت روان در پاندمی کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع بیماری‌های روان در دوران پاندمی کرونا نیازمند توجه جدی به حوزه سلامت روان در ابعاد مختلف هستیم.

پرویز قزلباش ظهر امروز (۹ آبان‌ماه) در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، با بیان اینکه تاثیر زبان هنر در دست‌یابی به اهداف سلامت روان انکارناپذیر است، اظهار کرد: زبان هنر که از دل مردم و برای مردم خلق می‌شود، می‌تواند در دست‌یابی به اهداف سلامت به ویژه سلامت روان تاثیرگذار باشد.

وی، مهم‌ترین فعالیت در عرصه سلامت را پرداختن به بهداشت روان و ارتقای سلامت روانیِ فردی و اجتماعی و پیشگیری از ابتلا و درمان مناسب بیماری‌های روانی و توان‌بخشی این بیماران دانست و افزود: بیماری روان یکی از بیماری‌های شایع عصر کنونی است که انسان‌ها را به مدت طولانی درگیر و به شدت ناتوان می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه بیماران روان نیازمندترین افراد برای حمایت هستند ولی اغلب در برنامه‌های اجتماعی بسیاری از کشورها در پایین‌ترین اولویت قرار دارند، تصریح کرد: حوزه سلامت روان به خصوص با توجه به شیوع بیماری‌های روان در دوران پاندمی کرونا در ابعاد مختلف نیازمند توجه جدی است.

رئیس ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان با اشاره به اهمیت تشخیص، مراقبت و پیگیری شاخص‌های سلامت روان، گفت: هنر این توانایی را دارد که شادمانی‌ها و جراحت‌های بشری را به شکلی ظریف، زیبا و امین بیان کند و هنر عکاسی به طور گویا می‌تواند ابعاد مختلف و متنوع حیات بشری را از دریچه نگاه مردم، از سرزمین‌ها، نژادها و فرهنگ‌های مختلف به تصویر بکشد.

قزلباش با بیان اینکه آثار عکاسی با قلب و روح آدمی ادراک می‌شود، اظهار کرد: رضایت‌مندی از خویش، احساس با ارزش بودن، احساس تأثیرگذاری در محیط، لذت بردن از داشته‌ها، ارتباط و همدلی با دیگران، حرکت به سوی رشد و تعالی و هزاران مفهوم زیبای دیگر، از این دریچه به تصویر کشیده می‌شود که نیاز به هیچ توضیح دیگری ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش سواد سلامت روان مردم به دست خودِ مردم یکی از مهمترین اهداف جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان است، افزود: در دوره ششم این جشنواره به دلیل اهمیت موضوع و ارتباط سلامت روان در بحران‌ها، بخش بیماری کووید - ۱۹ نیز به بخش‌های جشنواره اضافه شده است.

این مسئول با اشاره تاثیر برگزاری جشنواره عکس سلامت روان در مقابله با بیماری کرونا، تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در ششمین دوره، با دریافت بیش از ۳۰ هزار اثر از ۸۲ کشور جهان، رکورد بی‌نظیری را به ثبت رساند و اعتبار و جایگاهی مناسب در عرصه بین‌المللی کسب کرد.

رئیس ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان با تاکید بر لزوم تامین، حفظ و ارتقای سلامت روانی و اجتماعی مردم توسط دولت‌ها مسئولان و مدیران حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: بی‌شک این جشنواره می‌خواهد و می‌تواند به عنوان یک حرکت خلاقانه در راستای اهداف سلامت با ابزار پرقدرت هنر موفق شود و افتخار دیگری را برای کشور ایران کسب کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد