آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از 9 سال از زندان


آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از 9 سال از زندان

رئیس زندان یاسوج از آزادی زندانی که به جرم قتل عمد به مدت 9 سال در زندان مرکزی یاسوج تحمل حبس می کرد، خبر داد.

در مراسمی که برای آزادی یکی از زندانیان که به جرم قتل عمد قریب به ۹ سال در زندان تحمل حبس می کرد با حضور سید علی ملک حسینی دادستان مرکز استان، بیژنی مدیرکل زندان های استان، جعفری معاون قضایی و اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب مرکز و خانواده مقتول در سالن اجتماعات زندان مرکزی یاسوج برگزار شد، زندانی «ع. ک» با رضایت اولیاء دم از زندان آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشت.
بیژن شجاعیان، رئیس زندان مرکزی یاسوج در این برنامه گفت: این زندانی که به جرم قتل عمد قریب به ۹ سال در زندان مرکزی تحمل حبس می کرد با تلاش معاون قضایی رئیس کل دادگستری در شوراهای حل اختلاف استان، دادستان و معاون قضایی و اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب، خیرین، ریش سفیدان و متنفذین، مددکاران و اهتمام شورای حل اختلاف مستقر در زندان با اخذ رضایت شکات آزاد و از بند رهایی یافت.
وی اظهارکرد: در جریان روند سازشی این پرونده قتل، رئیس شورای حل اختلاف استان، مشارکت جمعی از خیرین و همکاری مراجع قضایی و همکاران تلاش‌گرمان در زندان یاسوج پس از مراجعات مکرر به محل سکونت خانواده مقتول موفق به اخذ رضایت از اولیاء دم شدیم.
وی با تقدیر از کار پسندیده و عمل خیرخواهانه خانواده مقتول تصریح کرد: بسیار خرسندیم که مقوله عفو و بخشندگی و موضوع شیرین گذشت در جامعه ترویج و گسترش دارد و چنین خانواده هایی جهت رضای پروردگار از حق قانونی و شرعی خود می گذرند و عفو و بخشش را در جامعه رواج می دهند.
وی اظهار کرد: تمام تلاش و اهتمام ما و همکاری مراجع قضایی توجه به حقوق شهروندی زندانیان و تلاش در جهت کمک و مساعدت به زندانیانی است که در مسیر اصلاح و تربیت و بازپروری قدم برداشته اند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم با اشاره به آیات شریفه قرآن در خصوص عفو و گذشت و تقدیر از عمل حسنه اولیای دم در اعلام رضایت و گذشت نسبت به متهم پرونده قتل، به نقش به سزای خیرین و متنفذین منطقه، رئیس زندان و اعضاء شورای حل اختلاف زندان مرکزی، حوزه قضایی و ریاست محترم شورای حل اختلاف استان، مدیر کل زندان ها و سایر معتمدین محلی موثر در فرایند صلح و سازش این پرونده قدردانی کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل