کفش هوشمند میخی دوومیدانی تولید شد


کفش هوشمند میخی دوومیدانی تولید شد

به همت جوان اردبیلی که فناور و طراح کفش‌های ورزشی است، کفش هوشمند و میخی دوومیدانی‌کاران تولید شد.

فناور و طراح کفش ورزشی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه اغلب ورزشکاران رشته دوومیدانی در مراحل ورزش حرفه‌ای دچار آسیب‌های جدی از ناحیه پا و کمر می‌شدند با تولید این کفش تلاش می‌کنیم تا جلوی آسیب‌ها و دغدغه‌های ورزشکاران این رشته را بگیریم.

احسان فخری تصریح کرد: ضرباتی که به کف پا وارد می‌شد، آسیب‌های جدی را برای این دوندگان به همراه داشت که با همکاری تیم پژوهشی سعی کردیم کفش میخی هوشمند رشته دوومیدانی را برای اولین بار در کشور تولید کنیم که مشابه خارجی آن اغلب گران ‌قیمت و وارداتی است.

وی گفت: مراحل تولید کفش و ثبت اختراع با همکاری فدراسیون دوومیدانی کشور انجام شده و با تأییدیه دانشگاه علوم پزشکی و همچنین مراکز علمی و تخصصی آلمانی و انگلیسی سعی و تلاشمان بر این است تا تولید این کفش را در ماه‌های آینده به شکل انبوه انجام دهیم.

این جوان 26 ساله دانش‌آموخته رشته تربیت‌ بدنی بیومکانیک افزود: بنده به همراه دوستان 60 درصد راه را در تولید فناوری‌های جدید در این حوزه طی کردیم که در این مدت از همراهی و پشتیبانی پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز بهره‌مند شده و از تجربیات سایر کشورها نیز استفاده کردیم.

فخری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تولید این نوع کفش در انحصار چند شرکت و برند خاص در دنیاست، امیدواریم با اخذ مجوز فدراسیون جهانی دوومیدانی در کوتاهترین زمان بتوانیم کفش تولیدی خود را در داخل و حتی خارج از کشور عرضه کرده و دوومیدانی‌کاران از این کفش در فعالیت‌های ورزشی خود استفاده کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403