5 راز برای حالت دادن به موهای فر به شکل طبیعی و زیبا


احتمالا مهمترین یا یکی از مهمترین چیزها برای خانم ها زیبایی و خصوصا زیبایی موهایشان است. نکته مهم دیگری که در مورد خانم ها وجود دارد این است که اکثر خانم ها به این که چهره جدیدی داشته باشند علاقه مند هستند و به دنبال ایجاد تنوع در ظاهر خود هستند. موها چیزی هستند که... نوشته 5 راز برای حالت دادن به موهای فر به شکل طبیعی و زیبا...

احتمالا مهمترین یا یکی از مهمترین چیزها برای خانم ها زیبایی و خصوصا زیبایی موهایشان است. نکته مهم دیگری که در مورد خانم ها وجود دارد این است که اکثر خانم ها به این که چهره جدیدی داشته باشند علاقه مند هستند و به دنبال ایجاد تنوع در ظاهر خود هستند. موها چیزی هستند که به راحتی باعث ایجاد تغییر زیادی در چهره فرد می­‌شوند. مخصوصا با رنگ کردن موهایتان می­‌توانید بیشترین تغییر ممکن را در چهره خود ایجاد کنید اما نکته مهمی که وجود دارد این است که رنگ از مواد شیمیایی تشکیل شده و هم باعث آسیب به محیط زیست می­‌شود، هم باعث مشکلات تنفسی به دلیل آمونیاک و بوی شدید آن می­‌شود و هم می­‌تواند موهایتان را بسوزاند و از بین ببرد. زیبایی موی رنگ شده زیبایی موقتی است و چس از مدتی هم موهایتان به شدت خشک و شکننده می­‌شوند و حتی کراتین هم نمی­‌تواند موهایتان را احیا کند چون خود کراتین هم با اتوی مو انجام می­‌شود و چندان تفاوتی ایجاد نمی­‌کند مگر این که جنس مواد کراتین بسیار خوب باشد. راه بهتری که پیش رو دارید تا تنوع در ظاهر خود ایجاد کنید استفاده از روش های طبیعی برای فر کردن موهایتان است. در واقع بدون این که به موهایتان آسیب بزنید و آنها را تخریب کنید می­‌توانید آنها را به زیبایی فر کنید. در ادامه چند راه برای فر کردن موهایتان به شما می­‌گوییم.

استفاده از بیگودی

بیگودی یکی از قدیمی ترین چیزهایی است که خانم ها برای فر کردن موهایشان از آن استفاده می­کردند و در انتها با دادن گرما موهایشان را به خوبی حالت دار می­کردند. امروزه هم بیگودی ابزار خوبی برای فر کردن مو است. بیگودی به صورت کلاسیک استوانه های توخالی هستند که به شکل شانه ساخته شده و با پیچاندن آن دور مو می­توانید موهایتان را فر کنید. این کار را حتی می­توانید بدون سشوار انجام دهید و موهایتان به خوبی فر خواهد شد. یک مدل بیگودی یا فر کننده مو با بهترین مارک و متناسب برای موهایتان انتخاب کنید و اگر تار موهایتان نازک است هرگز از دستگاه های فر کننده برقی استفاده نکنید.

استفاده از فر کننده ها

5 راز برای حالت دادن به موهای فر به شکل طبیعی و زیبا

مواد مختلفی هستند که بدون این که نیاز به دستگاه های فر کننده داشته باشید می­توانند موهای شما را به زیبایی فر کنند. احتمالا شنیده اید که یک محصولی به نام موس برای این کار ساخته شده است. موس می­تواند به راحتی و بدون نیاز به هیچ دستگاهی موهایتان را به زیبایی فر کند و یک فر موی طبیعی برایتان باشد. به جز موس انواع فرکننده های دیگر مانند اسپری حالت دهنده هم می­تواند موهایتان را به خوبی فر کند. اسپری و موس مو می­توانند پیوند هیدروژنی تار های مو را بشکنند و موها را حالت دهند. این محصولات هم برای فر کردن موقت مو مناسب به نظر می­رسد. این محصول هم برای موهایی صاف مناسب است و هم برای موهای فر. کسانی که موهای فر دارند می­توانند برای یکدست و زیبا شدن فر موهایشان از آن استفاده کنند.

استفاده از انواع بافت مو

بافت مو تقریبا راحت ترین روش برای فر کردن موهایتان است. بافتی که تمیز بافته شود حالتی خوبی دارد و شلخته هم نخواهد شد. در واقع اکثر مدل های فر مو را می­توانید با بافتن داشته باشید. در ادامه می­خواهیم چند روش برای فر های زیبا و خاص را معرفی کنیم.

فر اس باز: برای داشتن یک فر اس زیبا و خاص باید موهایتان را کمی آزاد ببافید. زمانی که از حمام آمده اید و موهایتان هنوز کمی نم دارد آنها را به خوبی شانه کنید و از کرم موی خود به موهایتان بزنید. می­توانید چند قطره روغن مناسب برای جنس موهایتان را هم بزنید اما دقت کنید که موها زیاد چرب نباشد. اگر موهایتان بیش از اندازه چرب شود حالت فر را به خود نمی­گیرد و بعد از خشک شدن و باز کردن بافت فر ها از هم باز می­شود. موهایتان را شل و آزاد و بدون این که هر بافت را سفت کنید ببافید. پس از گذشت ۴ ساعت و باز کردن موهای­تان شما موهایی فر طبیعی خواهید داشت. اگر موهایی دارید که سخت حالت می­گیرد و نیاز دارید فر موهایتان مدت زیادی حالت زیبای خود را حفظ کند حتما از تافت استفاده کنید. فر ریز: موهایتان را پس از حمام خشک کنید و روغن بزنید و به قسمت های بسیار کوچکی تقسیم کنید. هر قسمت کوچک کو را شانه کنید تا شلخته نشود و آنها را با دقت و خیلی محکم ببافید. پس از چهار ساعت مشاهده می­کنید موهایتان بسیار زیبا و خاص شده و حجم موهایتان هم با این روش بیشتر به نظر می­رسد. فر شلخته: مدل شینیون های ساده انگلیسی را به خاطر دارید که در آن موها فر باز و خاصی دارند و این فر ها را بالای سر به حالت شینیون جمع می­کنند. این مدل از فر مو با بافت تیغ ماهی شکل می­گیرد. برای این بافت موهایتان را در دو طرف سر بریزید و در واقع به دو دسته تقسیم کنید. از قسمت بالای سر یعنی چتری ها موهایتان را دو دسته کنید و این دو دسته را به هم ببافید و هرچه پایین تر می­آیید مقدار دیگری از موهای پایینی­تان به بافت اضافه کنید و زمانی که به پایین گوش رسیدید باید موهایتان را یه دسته کنید و ببافید.

استفاده از پارچه

5 راز برای حالت دادن به موهای فر به شکل طبیعی و زیبا

روش طبیعی دیگری که برای فر کردن موهایتان بسیار کاربردی خواهد بود استفاده از یک تکه پارچه است. پارچه ای را به اندازه فر موهایتان روی سرتان به شکل یک تل قرار دهید. موهایتان را در دو طرف به دو قسمت تقسیم کنید و موهایتان را به شکل بافت دور این تکه پارچه بپیچید. بهتر است قبل از این کار موهای خود را شسته باشید و از چند قطره روغن برای نرمی آن استفاده کنید و زمانی که موهایتان هنوز نم دارد از این پارچه استفاده کنید. فری که با این روش خواهید داشت بستگی به میزان ست بستن بافت دارد اما در نهایت یک فر تمیز و زیبا و بسیار طبیعی خواهید داشت.

استفاده از نی

روش آسان دیگری که می­توانید به وسیله آن موهایی فر سیم تلفنی داشته باشید استفاده از نی است که در این مطلب به طور کامل توضیح داده شده است. تعدادی نی تهیه کنید و موهایتان را در مقدار های کم دور آن بپیچید و در نهایت دو طرف نی را خم کنید و آن را با یک کش موی چهل گیس کوچک ببندید. این روش هم زمانی موهایتان هنوز نم دارد انجام دهید. پس از ۴ یا ۵ ساعت موهایتان را به آرامی باز کنید و تاثیر بی­نظیر نی روی موهایتان را ببینید. می­توانید از تافت برای این که موهایتان حالت خود را حفظ کنند استفاده کنید.

روش های دیگری هم برای ف کردن مو بدون مواد شیمیایی یا محصولات برقی آسیب زا به مو وجود دارد. به عنوان مثال می­توانید هر مقداری که می­خواهید از موهایتان را جدا جدا کنید و هر قسمت را دو دسته کنید و این دو دسته را دور هم بپیچید تا انتها ساقه مو ها و در انتها این قسمت را دور خودش بپیچید و آن را به یک کش ببندید. این روش هم یک فر شلوغ و خاص و متفاوت به موهایتان می­دهد. استفاده از روش های دیگر مانند بیگودی های برقی یا انواع بابلیس هم می­تواند کار شما را راحت کن اما اگر موهای ضعیفی دارید به شما پیشنهاد می­کینم یکی از روش های ذکر شده را برای موهای خود استفاده کنید.

نویسنده: سارا اقبالی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مد،لباس و پوشاک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید