عضو شورای شهر مشهد: شهرداری الکترونیک در این شهر باید محقق شود


عضو شورای شهر مشهد: شهرداری الکترونیک در این شهر باید محقق شود

مشهد- ایرنا- عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تحقق شهرداری الکترونیک می تواند حجم بسیاری از مراجعات را کاهش دهد لذا باید به معنای واقعی وارد این بستر شد.

مجید طهوریان عسکری روز دوشنبه در نطق پیش از دستور شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ۸۰ درصد مراجعات شهروندان به شهرداری در حوزه هوشمندسازی و شهرسازی است.
وی ادامه داد: میزان رضایت شهروندان از عملکرد دفاتر در حوزه شهرسازی مناسب نیست و نحوه پاسخگویی برخی دفاتر مناسب شهر امام مهربانیها نیست.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مردم از فرایند پرونده‌هایشان در حوزه شهرداری الکترونیک مطلع نمی شوند.
وی افزود: چرا شهرداری به جای تشویق دفاتر حوزه شهرسازی به استفاده از بستر الکترونیک، شهروندان را به دفاتر پیشخوان هدایت می کند و چرا دفاتر رتبه بندی نمی‌شوند تا بر اساس نظام رتبه بندی و مشتری مداری میزان پرونده ها را دریافت کنند؟
طهوریان عسکری ادامه داد: برای رسیدن به شهر هوشمند باید از دریچه شهرداری هوشمند عبور کرد، فرایندها برای شهرداری الکترونیک وجود دارد اما برون‌داد نداریم.
وی گفت: پیشنهاد می شود در شهرداری مشهد، شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک به ریاست شهردار تشکیل شود و کمیته ای برای مراجعات مردم در خصوص شهرداری الکترونیک و حوزه شهرسازی تشکیل شود تا رضایتمندی شهروندان فراهم گردد.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بیش از ۱۰۰ خدمت شهرداری مشهد از طریق خدمات برخط و الکترونیک در حال ارائه است، حوزه فرهنگی شهرداری باید بستر فرهنگسازی استفاده از این حجم خدمات برخط را فراهم کند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در جلسه علنی امروز این شورا گفت: در آستانه ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی قرار داریم، ۱۳ آبان فصل جدیدی از روابط میان مستکبران و مستضعفان ایجاد کرد و ملتهای بزرگ مستضعف شعار استکبارستیزی را سرلوحه قرار داند.
مهدی ناصحی در خصوص شیوع کرونا نیز افزود: موج ششم شیوع این ویروس با ساده انگاری و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی ایجاد خواهد شد لذا شهروندان باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی از ایجاد این موج پیشگیری کنند تا مدارس و دانشگاه ها نیز بازگشایی شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!