آلودگی هوا در راه است؟


معاون محیط زیست اداره کل استان تهران به بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت آلودگی هوا در پاییز و زمستان امسال پرداخت. به گزارش میزان، زهره عبادتی در خصوص پیش‌بینی اداره کل محیط زیست استان تهران در رابطه با وضعیت آلودگی هوای این...

معاون محیط زیست اداره کل استان تهران به بیان توضیحاتی در خصوص وضعیت آلودگی هوا در پاییز و زمستان امسال پرداخت.

به گزارش میزان، زهره عبادتی در خصوص پیش‌بینی اداره کل محیط زیست استان تهران در رابطه با وضعیت آلودگی هوای این استان در فصل پاییز گفت: پیش‌بینی ما در این باره بر اساس پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان است که متاسفانه امسال را نسبت به سال‌های گذشته کم بارش‌ها اعلام کرده اند البته پیش‌بینی شده است در ماه‌های آذر و دی شرایط بارش‌ها بهتر می‌شود، اما اگر در خصوص بارش‌ها با همین وضعیت مواجه باشیم به دنبال کاهش دما و وقوع پدیده وارونگی هوا با افزایش آلاینده‌ها روبه‌رو می‌شویم.

وی ضمن اشاره به اینکه امسال با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در خصوص آلودگی هوا صورت گرفته، برنامه پایشی ویژه‌ای را در استان طراحی و آن را از ابتدای آبان ماه آغاز کردیم، ادامه داد: طرح پایشی شبانه روزی در شهرستان‌های جنوبی، جنوب شرقی، جنوب غربی و غرب که بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار دارند، اجرا می‌شود و بر اساس این طرح پایشی هم نوع سوخت و هم میزان مصرف کلیه صنایع بزرگ مقیاس و نیروگاه‌ها به صورت روزانه کنترل می‌شوند و هم خروجی دودکش‌‌های آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون محیط زیست اداره کل استان تهران با بیان اینکه همچنین سایر صنایع و صنایع کوچک در طول هفته مورد پایش قرار می‌گیرند که این امر از هفته گذشته آغاز شده است، افزود: به علاوه ما بر روی عملکرد مراکز معاینه فنی نظارت جدی‌تری خواهیم داشت و بازدید‌های سرزده این مراکز را به همراه اعضای ستاد و همچنین نظارت را بر روی این مراکز را افزایش می‌دهیم.

عبادتی با اشاره به اینکه از آنجایی که دستگاه‌های دیگر هم در کاهش آلودگی هوا وظایف و تکالیفی دارند از مهر ماه دو جلسه کارگروه‌های آلودگی هوا برای ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های دیگر داشتیم که این جلسات ادامه دار هستند، اظهار کرد: این جلسات با فواصل زمانی کمتر جهت بررسی عملکرد دستگاه‌ها در خصوص قانون هوای پاک و افزایش توانمندای برای انجام اقدامات لازم برگزار می‌کنیم و همچنین سوخت مازوت شرکت‌های بزرگ مقیاس را پملپ کردیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو