برای خرید و نصب بخاری گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟


برای خرید و نصب بخاری گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در مکان‌هایی که از بخاری گازی برای گرمایش در فصل سرما استفاده می‌کنند، پیش از این که بخاری برای این مکان ها تهیه شود لازم است نکاتی مورد توجه قرار بگیرد. این نکات از انتخاب نوع بخاری از نظر وجود دودکش با توجه به فضا، امکانات آن و اندازه‌گیری مساحت مکان مورد نظر جهت انتخاب بخاری با توان گرمادهی مناسب را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام زنبیل، در ادامه این مقاله زنبیل، نکات مهم برای خرید و نصب بخاری را بررسی می کنیم.

محاسبه نسبت مساحت اتاق به توان گرمادهی

ابعاد اتاقی که قرار است بخاری در آن نصب شود، مشخص می‌کند که بخاری با چه توانی مناسب آنجاست. توان بخاری‌ها با واحد کیلو کالری در ساعت مشخص می‌شود. روش محاسبه نسبت مساحت اتاق به توان بخاری به این صورت است که عدد توان گرمادهی بخاری بر 24 تقسیم می‌شود همچنین عدد مساحت اتاق در 3 ضرب می‌شود. جواب این دو فرمول با هم مقایسه می‌شود که باید اعدادی نزدیک به هم باشند. مثلا در یک خانه به مساحت 50 متر، توان گرمادهی مورد نیاز 3600 کیلوکالری در ساعت است. (24/3600 = 50× 3 = 150) البته ارتفاع نیز در این مساله نقش دارد و اگر جایی که می‌خواهید بخاری را قرار دهید سقف بلندی (بیش از 3 متر) داشته باشد فرمول فوق کافی نبوده و به نسبت ارتفاع، توان گرمادهی بیشتری از بخاری را نیاز دارید.

برای خرید و نصب بخاری گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

بخاری گازی با دودکش یا بدون دودکش

بخاری بدون دودکش برای محیط‌هایی کاربرد دارد که رفت و آمد زیادتری در آن صورت می‌گیرد به این ترتیب برای مصارف خانگی، استفاده از بخاری بدون دودکش مناسب نیست و محیط‌های اداری و مغازه‌ها گزینه مناسبی برای این نوع بخاری‌ها هستند. در نقطه مقابل بخاری‌های با دودکش، محدودیتی به لحاظ مصرف خانگی یا مکان‌های تجاری ندارند اما باید در نظر داشته باشید که به طور کلی مصرف انرژی بخاری‌های با دودکش به خاطر هدر رفتن گرمای تولید شده از طریق دودکش بیشتر از بخاری‌های بدون دودکش می‌باشد.

بخاری زمینی یا دیواری

از نظر نحوه نصب، بخاری‌ها به دو صورت زمینی و دیواری می‌توانند در محیط قرار گیرند. البته به طور کلی باید توجه کنید که هوای گرم به سمت بالا حرکت می‌کند پس اگر شما بخاری را در روی دیوار نصب کنید عملا بیشتر سقف اتاق را گرم می‌کنید، اگر از اتاق بیشتر برای نشستن، خوابیدن و استراحت استفاده می‌کنید باید بدانید که فضای نزدیک به زمین در اتاق با بخاری دیواری کمتر گرم می‌شود، بنابراین در صورتی که فضای کافی برای بخاری روی زمین وجود داشته باشد، بخاری‌های زمینی انتخاب بهتری هستند. اما اگر بیشتر در حالت ایستاده از اتاق استفاده می‌کنید بخاری دیواری سریع تر شما را گرم خواهد کرد.

امکانات حفاظتی

به خاطر اتفاقات مرگباری که همه ساله در اثر عدم استفاده صحیح از بخاری‌ها رخ می‌دهد، امکانات حفاظتی مختلفی به بخاری‌های گازی اضافه شده که مانع از مرگ و میرهای این چنینی شود. سیستم کنترل اکسیژن ODS که با کمتر شدن اکسیژن محیط از 18 درصد بخاری را خاموش می‌کند، ترموکوپل که نظارت بر حرارت بخاری را انجام می‌دهد و به هنگام خاموش شدن ناخواسته شعله، گاز را قطع می‌کند و گاورنر که وظیفه مراقبت از فشار گاز ورودی را به عهده دارد امکاناتی هستند که وجود آنها در یک بخاری گازی مزیت محسوب می شود.

برچسب مصرف انرژی

پیشتر اشاره شد که مصرف بخاری‌های بدون دودکش از بخاری‌های با دودکش کمتر است. در هنگام خرید بخاری باید به این نکته دقت کنید که بین رده‌های مصرف انرژی بخاری که از C تا G در بازار موجود هستند رده‌های بالاتر و نزدیک به C را تهیه کنید و گرنه در انتهای فصل سرما، داغ قبض گاز، روی دلتان می‌ماند و داغی بخاری را در روزهای سرد سال به فراموشی می‌سپارید!

برای خرید و نصب بخاری گازی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات مربوط به نصب دودکش

در نصب و راه‌اندازی بخاری‌های با دودکش، همواره باید توجه شود که مسیر لوله بخاری تا پشت‌بام بررسی شود تا جسمی خارجی آن را مسدود نکرده باشد و در قسمت بیرونی لوله در پشت بام از کلاهک استاندارد H شکل استفاده شود، تا عواملی مثل باد و طوفان یا لانه سازی پرندگان روی آن، باعث مسدود شدن لوله نشود. بعد از نصب لوله حتما باید بررسی شود که هنگامی که به لوله بخاری دست می زنید لوله داغ باشد و گرنه ممکن است نشتی در مسیر لوله وجود داشته باشد که موضوعی خطرآفرین است.

برای خرید بخاری گازی به کجا مراجعه کنیم؟

با در نظر گرفتن نکات فوق اگر قصد خرید بخاری را دارید، خرید حضوری موجب اتلاف وقت و انرژی شما شده و هر چقدر زمان بیشتری بگذارید مدل‌های بیشتری را می‌توانید ببینید تا در نهایت بتوانید بخاری مناسب خود را تهیه کنید. پس به جای این کار بهتر است به تکنولوژی روی بیاورید و خرید آنلاین را برگزینید. برای خرید آنلاین بخاری گازی آبسال، جهان افروز و... فروشگاه اینترنتی زنبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. زنبیل از گارانتی 10 روزه قیمت برخوردار است و به شما اطمینان می‌دهد که قیمت بخاری خریداری شده از زنبیل بهترین قیمت موجود در بازار است و اگر خلاف این موضوع معلوم شود مازاد مبلغ پرداخت شده را به شما بازمی‌گرداند.

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های بخاری گازی با آخرین قیمت ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های بخاری گازی بدون دودکش با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت بخاری گازی انرژی

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!