افزایش شیوع اختلالات ناشی از سلامت روان در پاندمی کرونا


افزایش شیوع اختلالات ناشی از سلامت روان در پاندمی کرونا

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت تعداد افرادی که از اختلالات ناشی از سلامت روان رنج می برند در سالیان اخیر افزایش پیدا کرده و در دوران شیوع کرونا این آمار بیشتر هم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: دکتر سید جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی عکس سلامت روان که امروز در مرکز همایش های رازی برگزار شد با بیان اینکه این جشنواره پیام امید و تعامل دارد، گفت: در واقع این مدل پیام ها هستند که در این برهه زمانی می توانند به ما کمک کنند؛ همه این موارد بر مقوله بهداشت روان تاکید دارند.

وی ادامه داد: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت تعداد افرادی که از اختلالات ناشی از سلامت روان رنج می برند در سالیان اخیر افزایش پیدا کرده و در دوران شیوع کرونا این آمار بیشتر هم شده است.

دکتر حسین با تاکید بر اینکه مقوله اختلالات روانی ناشی از پاندمی مهم است، عنوان کرد: اختلالات روانی در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است؛ ما در این رویداد خواستیم توجه تصمیم گیران را به مقوله اختلالات روانی جلب کنیم.

ضرورت توجه بیش از پیش سیاست گذاران به مقوله انگ اجتماعی

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به اینکه ایران تاریخ طولانی و فرهنگی بسیار غنی دارد، خاطرنشان کرد: انگ اجتماعی مقوله دیگری بود که در این جشنواره به آن توجه شده است، این موضوع مختص جمهوری اسلامی ایران نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد؛ یک نگاه آینده گرایانه به ما نشان داد که این موضوع بسیار مهم است و سیاست گذاران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند./

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...