متهمان 35 فقره سرقت منزل در قم دستگیر شدند


متهمان 35 فقره سرقت منزل در قم دستگیر شدند

قم - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی قم با اشاره به دستگیری هفت عضو باند سرقت منزل در این استان گفت: متهمان طی تحقیق‌های صورت گرفته به 35 فقره سرقت اعتراف کردند.

به گزارش دوشنبه شب روابط عمومی نیروی انتظامی قم، سردار بهادر اسماعیلی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در قم، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با بررسی جغرافیای جرم و انجام اقدام‌های پلیسی چهار تَن را در این رابطه شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی استان، آنها را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان بیان داشت: متهمان در ادامه به پلیس آگاهی استان منتقل و در تحقیقات صورت گرفته به ۳۵ فقره سرقت تلویزیون، طلا، ارز و اسباب و اثاثیه منازل مردم اعتراف کردند که سه مال‌خر نیز در ارتباط با این پرونده شناسایی و به دام افتادند.

سردار اسماعیلی خاطر نشان کرد: در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی استان تحویل داده شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان ضمن تاکید بر ضرورت به کارگیری دوربین مداربسته و سیستم دزدگیر برای منازل‌گفت: اکثر سرقت‌ها از منازلی رخ داده که فاقد حفاظت فیزیکی مناسب و تجهیزهای ضد سرقت شامل دوربین مداربسته و علائم هشدار دهنده بوده‌اند.

۴۰ میلیارد کالای قاچاق در قم کشف شد

فرمانده انتظامی قم نیز از کشف ۴۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق صنعتی و الکترونیکی در این استان خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: عوامل پلیس امنیت اقتصادی استان در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا و خودروهای قاچاق بر، یک دستگاه کامیون هوو که از مبدا جنوب عازم مرکز کشور بود را در میدان ۷۲ تًن توقیف کردند. وی افزود: در بررسی از داخل کامیون مشخص شد، حامل کالاهای صنعتی قاچاق شامل پمپ آب، کف کش و تجهیزات الکترونیکی است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی این محموله ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است و پرونده متشکله نیز به همراه متهم دستگیر شده تحویل مراجع ذی صلاح شد.

سردار میرفیضی در پایان با اشاره به اینکه مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستورکار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک در خصوص قاچاق را به پلیس اطلاع دهند./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...