برپایی دومین کارگاه پوستر با موضوع فلسطین


برپایی دومین کارگاه پوستر با موضوع فلسطین

دومین کارگاه بین المللی پوستر، با موضوع «فلسطین محور وحدت اسلام» و تحت عنوان «قدس الأمة» در شهر تهران برپا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین،»، دومین کارگاه بین المللی پوستر، با موضوع «فلسطین محور وحدت اسلام» و تحت عنوان «قدس الأمة» از روز چهارشنبه ۵ آبان تا یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ در شهر تهران، با حضور بیش از ۴۰ گرافیست از کشورهای مختلف خاورمیانه در کنار جمعی از گرافیست‌های ایرانی برپا شد.

هدف اصلی این کارگاه هنری، یادآوری قدس و مسجدالاقصی به عنوان نقطه مشترک تمامی فرق اسلامی بود که در نبرد اخیر «سیف القدس» توانست تمامی طیف‌های حامی فلسطین را بر سر دفاع از خود متحد گرداند.

مراسم افتتاحیه از ساعت ۱۶،‌ پنجم آبان ماه با حضور ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران و حجه الاسلام قمی، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور برگزار شد.

از روز پنج شنبه ۶ آبان تا شنبه ۸ آبان شرکت کنندگان بعد از ارائه آقای دکتر کمیلی، دبیر اتحادیه بین المللی امت واحده، آقای علی حیاتی، مدیر مجموعه هیئت هنر و همچنین صحبت های سائد حسونه، شرکت کننده ویژه این رویداد از شهر غزه به طراحی پوستر پرداختند.

در پایان وقت مقرر، آثار توسط اساتید برجسته حوزه گرافیک و طراحی پوستر به داوری گذاشته شد.

روز یکشنبه صبح این کارگاه در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد، با حضور «خالد قدومی» نماینده‌ جنبش اسلامی حماس در ایران و دو مهمان ویژه فلسطینی «تیسیر سلیمان» اسیر آزادشده و «ابوخالد» که ۱۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بوده است و همچنین آقای «حزیراوی» ، معاون رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین شعر خوانی آقای داوودی از ایران و آقای «مصطفی غافلی» شاعر عرب زبان و نمایش چند اثر با ارائه استاد شجاعی نماینده هئیت داوران به پایان رسید.

نخستین دوره‌ی این کارگاه در سال ۲۰۱۸ تحت عنوان عودة القرن در مشهد مقدس و پس از عقد پیمان شوم معامله قرن توسط ترامپ برگزار شد و بازتاب خوبی در فضای رسانه‌ای و هنری جهان اسلام داشت.

ایده کارگاه بین المللی پوستر با موضوع فلسطین، در نوع خود ایده ‌ای نو و بی‌سابقه برای مبارزه‌ مردمی با دشمن صهیونیستی است. روش مبارزاتی از جنس شاعران و نویسندگان فقید و مبارزی چون محمود درویش که می‌گفت:" شعر من گلوله نیست که بتواند یک جنگنده را ساقط کند یا در میدان نبرد رزمنده دشمن را از پای در آورد، ولی اثری در روح آدمی برجای می‌گذارد که کم از گلوله ندارد."

لازم به ذکر است که در این دوره اتحادیه بین المللی امت واحده، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تهران و حوزه هنری انقلاب اسلامی، وزارت ارشاد اسلامی و سازمان اوج از حامیان مادی و معنوی این رویداد بودند.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا