مرسدس AMG SL مدل 2022 با موتور V8 پرقدرت معرفی شد


مرسدس AMG SL مدل 2022 با موتور V8 پرقدرت معرفی شد

مدل SL از 70 سال پیش در خط تولید مرسدس بنز حضور داشته است و حالا مدل نسل R232 از راه رسیده که تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خودش داشته است. SL که حالا جایگزینی برای GT رودستر نیز محسوب می‌شود، دیگر یک مدل بنز نیست چون به طور انحصاری به...

مدل SL از ۷۰ سال پیش در خط تولید مرسدس بنز حضور داشته است و حالا مدل نسل R232 از راه رسیده که تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خودش داشته است. SL که حالا جایگزینی برای GT رودستر نیز محسوب می‌شود، دیگر یک مدل بنز نیست چون به طور انحصاری به عنوان یک مدل AMG عرضه می‌شود. ظاهر آن از زبان طراحی اخیر این شرکت پیروی می‌کند و دارای جلوپنجره پان‌آمریکانا در کنار چراغ‌های جلوی زاویه‌دار شبیه CLS است.

مهندسان با استفاده از یک سقف پارچه‌ای سه‌لایه به جای سقف فلزی ۲۱ کیلوگرم از وزن خودرو را کاهش داده‌اند. این سقف قابلیت جمع شدن طی ۱۵ ثانیه در سرعت‌هایی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت را داراست. استفاده از این سقف پارچه‌ای مرکز ثقل خودرو را پایین آورده و در نتیجه هندلینگ آن را بهبود بخشیده است.

لوله‌های اگزوز چهارگانه در کنار یک دیفیوزر نشان می‌دهند که با یک مدل AMG قدرتمند سر و کار داریم. چراغ‌های عقب عریض ظاهری جذاب به آن داده‌اند، در حالی که اسپویلر عقب به زیبایی با درب صندوق عقب ادغام شده است.

مرسدس AMG SL مدل 2022 با موتور V8 پرقدرت معرفی شدمرسدس AMG SL

این مدل دارای چهار صندلی چرمی است و از جدیدترین سیستم سرگرمی رسانه‌ای MBUX با یک نمایشگر عمودی ۱۱.۹ اینچی بهره می‌برد. در کابین همچنین شاهد خوشه ابزار ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر هدآپ با فناوری واقعیت افزوده هستیم.

این رودستر در نسخه‌های SL 55 و SL 63 در ایالات‌متحده عرضه خواهد شد که هر دو از موتور ۴ لیتری توئین توربو V8 بهره می‌برند. نسخه پایه توان ۴۶۹ اسب‌بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر و نسخه قوی‌تر توان ۵۷۷ اسب‌بخار و گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

برای اولین بار، SL با سیستم تمام چرخ‌ محرک در دسترس است، یعنی سیستم 4Matic+ با توزیع گشتاور متغیر و یک کلاچ با کنترل الکترومکانیکی که محور عقب را به چرخ‌های جلو متصل می‌کند. خروجی موتور از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعته اتوماتیک مجهز به لانچ کنترل به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی که به صورت استاندارد روی SL 63 و به صورت اختیاری روی SL 55 در دسترس است، کشش و پایداری این مدل را حین پیچیدن با سرعت بالا افزایش می‌دهد. این رودستر همچنین مجهز به سیستم هدایت چرخ‌های عقب است تا زاویه چرخش آن کاهش یافته و هندلینگ آن بهبود پیدا کند.

مرسدس AMG جزئیاتی درباره قیمت‌گذاری این مدل منتشر نکرده است، اما انتظار داریم که SL جدید در سال ۲۰۲۲ عرضه شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...