پدافند غیرعامل یکی از مهم ترین راه‌های مقابله با تهدیدات دشمنان است


پدافند غیرعامل یکی از مهم ترین راه‌های مقابله با تهدیدات دشمنان است

بروجرد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: پدافند غیرعامل یکی از مهم‌ترین و موثرترین روش های دفاع در مقابل تهاجمات و تهدیدات دشمنان است.

محمد مهرافزون روز سه شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل آموزش و پرورش بروجرد در دبیرستان متوسطه اول تیزهوشان افزود: در کشور ما به دلیل تهدیدات و تهاجمات بالقوه که امنیت ملی، استقلال و تمامیت ارضی ما را نشانه می‌گیرند، پدافند غیر عامل ضروری است.

وی ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل و سیج دانش آموزی بیان کرد: هشتم آبان در تقویم رسمی کشور با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد اضافه کرد: در کشور ما به سبب موقعیت حساس سیاسی و دارا بودن ذخایر و منابع نفتی، گازی و نظام ضداستکباری در برابر تهدیدات دشمن نیاز به یک پدافند غیر عامل قوی است.

مهرافزون با ارایه تصویری از شرایط حاکم بر برگزاری هفته پدافند غیرعامل در سال جاری تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و در نظر گرفتن این احتمال که با آغاز فصل سرد شیوع این ویروس افزایش پیدا کند، لذا در تمامی برنامه‌ها رویکرد اصلی استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و ارتباطات از راه دور است تا ضمن گرامیداشت این هفته، شیوه نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به دقت اجرا شود.

وی اضافه کرد: راهبرد اصلی دشمن همچنان فشار همه جانبه مادون جنگ نظامی است و نگاه و رویکرد مقام معظم رهبری تاکید بر «ایستادگی» و «مقاومت فعال» است.

مهرافزون ادامه داد: پدافند غیر عامل قبل از تهاجمات و تهدیدات دشمنان در زمان صلح تهیه و اجرا می گردد و یک نوع آمادگی لازم در برابر معضلات اجتماعی است و در زمان صلح فرضی برای طراحی و برنامه ریزی جهت آزادی و ابتکار عمل از دشمن و صرفه جویی در هزینه ها و امنیت و استقلال کشور است.

وی اظهار داشت: اطمینان بخشی، امیدبخشی، آگاه سازی و آموزش عمومی و هوشیارسازی مسوولان در برابر تهدیدات از جمله اصول کلیدی برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل سال ۱۴۰۰ است.

مدیرآموزش و پرورش بروجرد گفت: پدافند غیر عامل حافظ جان و مال انسان در برابر حوادث و تهدیدات خصمانه و مخرب دشمن و تضمین کننده نیازهای حیاتی مردم در عرصه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رفاهی است و همچنین آمادگی در برابر تهاجم دشمنان در عرصه های فرهنگی است.

مهرافزون ادامه داد : نیاز است اهداف و برنامه های پدافند غیر عامل در بین دانش آموزان در مدارس نهادینه شود و در این مورد مدیران آموزشی نقش بسیار مهمی دارد .

حدود ۶۵ هزار دانش آموزش در بیش از ۴۳۰ مدرسه این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد