کلاهبرداری 3.5 میلیون دلاری با رمز ارز سریال بازی مرکب


کلاهبرداری 3.5 میلیون دلاری با رمز ارز سریال بازی مرکب

رمز ارز الهام گرفته از سریال کره‌ای بازی مرکب که ارزش هر واحد آن به 2800 دلار رسیده بود، با تعطیلی وب سایت مرتبط به یک کلاهبرداری بی سابقه ختم شد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از انگجت، این رمز ارز $SQUID نام داشت و به طور رسمی از سوی شبکه نتفلیکس پخش کننده سریال تلویزیونی بازی مرکب تحریم نشده بود. این رمز ارز در ماه اکتبر عرضه شد و ارزش آن در عرض چند روز ۳۱۰ هزار درصد رشد کرد.

علاقمندان این رمز ارز را با هدف اجرای بازی رایانه‌ای جدیدی خریداری می‌کردند که قرار بود بر مبنای سریال بازی مرکب ساخته و عرضه شود. مضمون این بازی اجرای بازی‌های مرگبار توسط افرادی بود که غرق در بدهی بودند.

کلاهبرداری 3.5 میلیون دلاری با رمز ارز سریال بازی مرکب

تبادل این رمز ارز در جریان بود تا در صبح روز دوشنبه ناگهان ارزش آن به صفر دلار سقوط کرد و وب سایت آن ناپدید شد. همچنین حساب توئیتر این رمز ارز نیز بلوکه شد. در ادامه مشخص شد خالقان آن همه درآمد خود را به پول واقعی مبدل کرده و ناپدید شده‌اند. این کلاهبرداران از این طریق ۳.۳۸ میلیون دلار به جیب زده‌اند.

نشانه‌های متعددی وجود داشت که نشان می‌داد این ارز دیجیتال از همان ابتدا کلاهبرداری بوده است. از جمله این نشانه‌ها می‌توان به اشتباهات دستوری و املایی در وب سایت آن اشاره کرد. علاوه بر این مردم می‌توانستند این رمز ارز را بخرند اما اجازه فروش آنها را نداشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو