محسن رضایی: دولت مصمم به همفکری با نخبگان اقتصادی است


محسن رضایی: دولت مصمم به همفکری با نخبگان اقتصادی است

تهران - ایرنا - معاون اقتصادی رییس جمهوری با تاکید بر لزوم ایجاد سیستم و نظام اجماع نخبگانی در روند اداره اقتصادی کشور، گفت: دولت مصمم است قبل از تصمیم‌گیری‌های مهم اقتصادی با اساتید و نخبگان اقتصاد، همفکری و هم‌اندیشی کند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محسن رضایی شامگاه دوشنبه در نشست مشترک معاونت اقتصادی ریاست جمهوری و وزارت اقتصادی ودارایی با صاحب نظران اقتصادی به تاکید رییس جمهوری بر تقویت ارتباط دولت با نخبگان در حوزه‌های مختلف بویژه اساتید اقتصاد اشاره کرد و گفت: دولت استفاده از ظرفیت نخبگان و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه را برای اداره کشور ضروری می‌داند و در زمینه موضوعات اقتصادی، وزارت امور اقتصادی و دارایی محوریت برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف با صاحب‌نظران حوزه اقتصاد را بر عهده دارد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با تشریح مراحل توسعه یافتگی در غرب و شرق بر پایه دو مدل دانش و فناوری، بهترین الگو در ایران اسلامی را ایجاد سیستم اجماع نخبگانی عنوان کرد و گفت: این الگو می‌تواند فراتر از افراد، جناح‌بندی‌ها و جریانات سیاسی، روند ارتباط دولت با دانشگاه و فناوری را در راستای پیشرفت اقتصادی کشور برقرار کند.

وی تصریح کرد: معتقدم با توجه به تجربیات گذشته، وجود نظام و سیستم اجماع نخبگانی در کشور می‌تواند در تسریع و شتاب بخشیدن به روند توسعه اقتصادی کشور موثر باشد.

در این جلسه که ۳ ساعت به طول انجامید، ۱۵ نفر از اساتید و صاحبنظران اقتصادی دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص موضوعات مهم اقتصادی کشور بیان کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر