تحقق واکسیناسیون و بازگشایی مدارس قم نشاط را به جامعه بازمی‌گرداند


تحقق واکسیناسیون و بازگشایی مدارس قم نشاط را به جامعه بازمی‌گرداند

قم- ایرنا- فرماندار قم گفت: تحقق حداکثری واکسیناسیون دانش آموزان و بازگشایی مدارس، نشاط را به مدارس و جامعه بازمی‌گرداند.

مرتضی حیدری روز سه‌شنبه در پنجمین شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم با اشاره به شرایط استان افزود: در جامعه مذهبی و سنتی زندگی می‌کنیم و باید دانش آموزان و اولیا را نسبت به تزریق واکسن برای حفظ جان متقاعد نماییم؛ انتظار می‌رود آموزش‌وپرورش با کمک دستگاه‌های دیگر این اقدام را انجام دهد.

وی اضافه کرد: اگر مردم احساس کنند آموزش‌وپرورش در زمینه واکسیناسیون دانش آموزان به بن‌بست رسیده، این اتفاق را به کل جامعه تعمیم خواهند داد.

وی با اشاره به واکسیناسیون ۶۵ درصد از دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در قم، اضافه کرد: بسته بودن مدارس به ضرر تعلیم و تربیت است و اولویت اول بر حضوری شدن مدارس متمرکز است.

حیدری با تاکید بر این‌که شور و شوق و نشاط بازگشایی مدرسه باید به جامعه برگردد، خاطرنشان کرد: ممکن نیست عدم تزریق واکسن توسط ۳۵ درصد از دانش آموزان قم صرفا به دلیل مخالفت با واکسن باشد، به‌طور حتم دلایل دیگری دارد که باید بررسی‌های جدی‌تری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید طوفان فکری و تبلیغاتی راه بیندازیم تا اولیا و دانش آموزان را نسبت به لزوم واکسیناسیون قانع نماییم.

وی با بیان این‌که کمتر از ۱۰ درصد مردم مخالفت عمیق با واکسن دارند، افزود: عده‌ای هیچ اعتقادی به واکسن ندارند که این مساله منحصر به استان قم نیست و حتی در سایر کشورها نیز وجود دارد.

فرماندار قم تصریح کرد: باید افراد بی‌تفاوت نسبت به کرونا را به حرکت درآوریم و در برخورد با این گروه متوسل به زور نشویم، بلکه به آن‌ها فرصت دهیم.

۶۵ درصد دانش آموزان واجد شرایط قم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

رییس ناحیه ۳ اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز گفت: از شنبه هفته‌اینده مدارس مقطع متوسطه دوم به‌صورت حضوری، از اول آذرماه متوسطه اول و از نیمه آذرماه نیز مدارس مقطع ابتدایی بازگشایی می‌شود.

سید حسین رضوی حایری افزود: ۴۴.۴۵ درصد دانش آموزان ناحیه یک، ۶۳.۶ درصد دانش آموزان ناحیه ۲، ۷۳.۹۲ درصد دانش آموزان ناحیه ۳ و ۳۹.۵۴ درصد دانش آموزان ناحیه چهار واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

وی با بیان این‌که به‌طور میانگین ۶۵ درصد دانش آموزان واجد شرایط استان قم واکسینه شده‌اند؛ اضافه کرد: حدود ۷۵ درصد اولیا برای حضور فرزندانشان در مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند.

طرح ضربتی معاونت بهداشتی برای واکسیناسیون حداکثری مردم قم

کارشناس مرکز بهداشت قم نیز گفت: با توجه به این‌که تجمع در مدارس به‌صورت روزانه است، پوشش حداکثری واکسیناسیون دانش آموزان برای کنترل بیماری کرونا مهم است.

معصومه فرشید مقدم افزود: در حال حاضر بهترین راهبرد برای کنترل بیماری کرونا، واکسیناسیون است که می‌تواند تا درصد بالایی از بستری شدن در بیمارستان و مرگ جلوگیری کند.

وی گفت: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم طرح ضربتی ۲ هفته‌ای را برای گروه سنی ۱۲ سال به بالا به مدت ۲ هفته اجرا نموده که در این راستا از ظرفیت گروه‌های مختلف از جمله بسیج و ائمه جماعات استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح، واکسیناسیون در تمام مراکز جامع سلامت استان انجام می‌شود.

در این جلسه روسای نواحی و مناطق گزارشی از طرح واکسیناسیون دانش آموزان ارائه نمودند و در زمینه هزینه فوق‌برنامه مدارس نمونه دولتی و هیات امنایی نیز تصمیم‌گیری شد.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، بر اساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شد و از ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)