ظرفیت‌ انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در دستور کار قرار گیرد


ظرفیت‌ انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در دستور کار قرار گیرد

تهران - ایرنا -رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باید از ظرفیت منابع آبی خلیج فارس به نحو مطلوب استفاده شود، تکنولوژی‌های به روز می‌تواند آب دریا را به فلات مرکزی پمپاژ کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدجواد عسکری در گفت‌وگویی در تشریح نشست امروز - سه‌شنبه - کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر نیرو، گفت: یکی از مشکلات کشور موضوع خشکسالی بوده و از سوی دیگر با نگاه جغرافیایی کشور ما در اقلیم خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، به دلیل کاهش میزان بارندگی‌ها و خشکسالی‌های پی‌درپی کمیسیون کشاورزی در راستای ماموریت خود تلاش دارد تا از تمامی ظرفیت‌های آبی کشور به نحو مطلوبی استفاده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از مباحث موجود انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است، عنوان کرد: امروز ظرفیت بزرگی به نام خلیج فارس وجود دارد که از این قابلیت به نحو مطلوب استفاده نشده است، تکنولوژی‌های به روز می‌توانند کمک کند تا به راحتی آب دریا را نمک زدایی و به فلات مرکزی پمپاژ کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد کمیسیون پای کار آمدن دولت و دستگاه‌های متولی مانند قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) برای پروژه‌های انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران است، تصریح کرد: در نشست امروز با وزیر نیرو در خصوص مسائل مدیریت منابع آب در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی و انتقال آب خلیج فارس به فلات مباحثی مطرح شد.

عسکری خاطرنشان کرد: کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست، مجلس شورای اسلامی و دولت با عزم جدی و اراده‌ای قوی در راستای انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران تلاش می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری