امسال پنج هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد تهران ایجاد شده است


امسال پنج هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد تهران ایجاد شده است

تهران- ایرنا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه امسال ایجاد 14 هزار فرصت شغلی تا پایان سال در برنامه این نهاد است، گفت: پنج هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح این استان محقق شده است.

حسین فتح آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه اشتغالزایی نیز بخشی از فعالیت های کمیته امداد استان تهران مربوط به پرداخت تسهیلات است که به افراد بیکار، داوطلبان جویای کار، اشخاص دارای مدارک مهارتی و دارای پروانه کسب که نیازمند سرمایه برای توسعه و پایداری طرح های خود جهت خود اشتغالی و کارآفرینی هستند، ارائه می شود.

وی ادامه داد: همچنین فعالیت دیگر کمیته امداد استان در حوزه اشتغالزایی مربوط به تسهیلات کار فرمایی است که بنگاههای اقتصادی، مجموعه های موفق و کسب و کارها، برای توسعه کارشان برای سرمایه در گردش نیاز به تسهیلات نقدینگی دارند و کمیته امداد این تسهیلات را در اختیارشان می گذارد.

معاون اشتغال استان تهران ادامه داد: این کارفرمایان همچنین برای به کارگیری و جذب نیرو از طریق کمیته امداد، به ازای هر نفر مددجو وام های اشتغالزایی ۱۰۰ میلیون تومانی و با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۸۴ ماهه دریافت می کنند.

فتح آبادی گفت: برای بانک های عامل تا جذب ۲۰ نفر و در مجموع ۲ میلیارد تومان وام تعلق می گیرد و بیشتر از آن نیز، کمیته امداد با معرفی کارفرمایان به صندوق کار آفرینی امید و از طریق منابع هم افزایی، پرداخت تسهیلات بیشتری را به این کارآفرینان انجام خواهد داد.

وی شرایط اخذ پرداخت وام های اشتغالزایی به کارفرمایان را، در جریان بودن کار و توسعه کارگاهی برشمرد و افزود: این وام تنها برای افزایش نیروهای کارگاهی پرداخت می شود.

معاون کمیته امداد استان تهران افزود: همچنین کارفرمایان می بایست در زمان دریافت وام مواردی شامل اخذ پروانه کسب، نداشتن بدهی به دارایی و بیمه، کدکارگاهی، بدهکار نبودن به بانک ها را در نظر داشته باشند.

فتح آبادی همچنین درباره ایجاد فرصت اشتغال برای ۱۴ هزار نیرو توسط کمیته امداد تا پایان سال، گفت: این اشتغالزایی از سه بخش پروژه راهبری شغلی، تسهیلات کار فرمایی(کارگاهی و خود اشتغالی) و کاریابی و فرصت هایی که توسط شرکت های خصوصی احیا می شود، تشکیل شده است.

وی به بخش کاریابی نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه هایی که نیروهای خود را از کمیته امداد جذب کنند، طبق دستور العمل های موجود ۷ درصد حق بیمه توسط کارگر و ۲۳ درصد دیگر به مدت ۲ سال توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

معاون کمیته امداد استان تهران افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار فرصت اشتغالزایی(در بخش های صنعتی، کشاورزی، کارگاههای تولید و خدماتی) با جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده و این روند تا پایان اسفند ماه امسال پرونده ۱۴ هزار فرصت پیش بینی شده است که تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: میزان اعتبار برای ایجاد فرصت شغلی ۲۸۰ میلیارد تومان بوده که از طریق بانک های عامل و صندوق امداد ولایت پرداخت خواهد شد.

به گفته فتح آبادی، سال گذشته ۷ هزار و ۷۰۰ فرصت اشتغالزایی پیش بینی شده بود که این رقم به ۸ هزار مورد و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان رسید.

معاون اشتغال کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه یکی از برنامه مهم این نهاد در بازار کار، اجرای دوره های مهارتی برای مددجو یان است، خاطر نشان کرد: در سال جاری کمک های معیشتی به مددجویان تحت آموزش که یک هزار و ۵۱۶ نفر بودند، ارائه گردید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها