دستگاه‌های اجرایی گناوه برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان همکاری کنند


دستگاه‌های اجرایی گناوه برای مقابله با آنفلوآنزای پرندگان همکاری کنند

گناوه - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه گفت: همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای کنترل و پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حادپرندگان همکاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، دانیال اسفندیاری سه شنبه شب در نشست ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری این شهرستان افزود: در زمان حاضر تنها راه مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پیشگیری و کنترل راه‌های انتقال آن است.

وی اظهارداشت: تشکیل گشت مشترک از نیروهای شهرداری، انتظامی، محیط زیست و دامپزشکی برای پایش و نظارت بر دامداری‌ها و تالاب‌ها باید انجام شود.

اسفندیاری گفت: از آنجایی که خطر این بیماری در روستاها بیشتر است، برگزاری کلاس آموزشی برای دامداران، بهورزان، بهیاران و شورای اسلامی در روستاها توسط دامپزشکی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه بیان کرد: نظارت و پایش محیط زیست در حوزه شکاربانی از سوی اداره حفاظت محیط زیست انجام و با متخلفان برخورد جدی شود.

وی گفت: با توجه به اینکه اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی جامعه از خطرات و راه‌های انتقال و پیشگیری در مقابله با این بیماری بسیار مؤثر است، نصب بنر، تهیه کلیپ و بهره گیری از سایر روش‌های اطلاع رسانی، آگاه سازی پیرامون خطرات آنفولانزای حاد پرندگان در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

اسفندیاری بیان کرد: کنترل دست فروشی‌های پرندگان زنده در سطح شهر از سوی شهرداری و اطلاع رسانی مردم پیرامون خطرهای این بیماری انجام شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران