خط تولید خودروی «لاماری» به زودی در خمین راه‌اندازی می‌شود


خط تولید خودروی «لاماری» به زودی در خمین راه‌اندازی می‌شود

خمین- ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: خط تولید خودروی سواری «لاماری» به زودی در زادگاه امام راحل راه‌اندازی می‌شود.

«علیرضا نظری» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: زادگاه امام راحل چندی پیش میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که در جریان سفرش از واحد خودروسازی خمین بازدید کرد و پس از ان با پیگیری امور و حل معضلات بستر برای راه‌اندازی خط تولید خودروی سواری لاماری مهیا شده است.
وی ادامه داد: واحد خودرو سازی خمین از ۲ سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات «ون ۱۶ صندولی» و «کامیونت» را در مدار تولید دارد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود با رفع موانع، خط سوم این واحد با تولید خودروی لاماری در سالی که به‌نام پشتیبانی و رفع موانع تولید نامگذاری شده، ریل جدیدی در مسیر توسعه و افزایش اشتغال در زادگاه امام راحل باشد.
نظری با اشاره به پیگیری توسعه واحد خودروسازی خمین از مونتاژ به ساخت خودرو، گفت: صنعتی شدن خمین در شرایط خشکسالی، راهبرد مهمی در خروج شهرستان از رکود اقتصادی و حل معضل بیکاری جوانان به‌ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی است.
خمین زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی در جنوب استان مرکزی است که ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

این شهرستان رتبه دوم بیکاری استان مرکزی را پس از اراک به‌خود اختصاص داده است.

سید« رضا فاطمی‌امین » وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات همراه ۲۳ مهرماه جاری به استان مرکزی سفر داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل