زابل در شمال سیستان و بلوچستان قرمز شد


زابل در شمال سیستان و بلوچستان قرمز شد

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: براساس آخرین گزارش‌های ستاد ملی کرونا شهر زابل در شمال این استان در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور به رنگ قرمز درآمد.

علیرضا شهرکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم‌اینک علاوه‌بر زابل با وضعیت قرمز کرونا، زاهدان زرد و ایرانشهر در وضعیت نارنجی قرار دارد اظهارداشت: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بهداشت دست و اجتناب از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌ها مهمترین راهکار در کنترل چرخه انتقال این ویروس است.

وی افزود: در صورت کم‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشت می‌توان انتظار تغییر رنگ شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان و افزایش آمار بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا را داشت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه معیار رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌ها بر اساس وضعیت بیمارستان‌هاست اظهارداشت: تعداد افراد بستری مثبت کرونا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت منطقه ارزیابی شده بطوریکه وجود بیشتر از تعداد مورد نظر، شهر مربوطه نارنجی اعلام می‌شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۱۸۹مورد جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۱۲۸هزار و ۷۸۹نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی شهری افزود: در شبانه‌روز گذشته با فوت یک نفر دیگر شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به ۲ هزار و ۵۹۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک ۱۸۴ بیمار حاد تنفسی و ۴۳ فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند ادامه داد: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک