لائوس به دنبال کسب درآمد 193 میلیون دلاری از استخراج بیت کوین


فقیرترین کشور جنوب شرقی آسیا، که از 1950 تحت حاکمیت کمونیستی قرار دارد، در تلاش است از طریق سدهای برق آبی خود که مقدار زیادی برق ارزان تولید می کنند، سرمایه تولید کند.

وزیر دارایی لائوس روز سه شنبه گفت که انتظار می‌رود این کشور در سال ۲۰۲۲، حدود ۱۹۳ میلیون دلار از طریق استخراج بیت کوین به دست آورد. این مبلغ، بخش قابل‌توجهی از پیش‌بینی ۲.۸ میلیارد دلاری درآمد داخلی این کشور در سال آینده را به خود اختصاص می‌دهد.
به گزارش آسان بیت کوین و به نقل از یوتودی، «Bounchom Ubonpaseuth»، وزیر دارایی لائوس، روز سه شنبه گفت انتظار می‌رود لائوس، کشور کوچکی در جنوب شرقی آسیا، دو تریلیون کیپ (تقریباً ۱۹۳ میلیون دلار) تنها از استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به دست آورد.
این بخش قابل توجهی از پیش بینی درآمد داخلی ۲۸/۹ تریلیون کیپی (۲/۸ میلیارد دلاری) برای سال آینده است.
در اواسط سپتامبر (اواخر شهریور)، لائوس با دادن مجوز به شش شرکت محلی برای استخراج ارزهای دیجیتال، یک چرخش ناگهانی در دیدگاه این کشور در مورد این حوزه انجام داد. دولت این کشور نیز تجارت کریپتو را مجاز اعلام کرد و شروع به کار بر روی تنظیم دارایی های دیجیتال کرد.
این یک انحراف بزرگ از سیاست ضد ارز دیجیتالی کشور بود. ارزهای دیجیتال از سال ۲۰۱۸ در لائوس ممنوع شده بودند.
فقیرترین کشور جنوب شرقی آسیا، که از ۱۹۵۰ تحت حاکمیت کمونیستی قرار دارد، در تلاش است از طریق سدهای برق آبی خود که مقدار زیادی برق ارزان تولید می کنند، سرمایه تولید کند.
نیروی تولیدی مازاد برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. با پیش بینی افزایش درآمد داخلی، دولت قصد دارد بودجه بیشتری را به برنامه‌های اولویت دار اختصاص دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان