عروجی: بعد از محرومیت فهمیدم دوری از فوتسال چقدر سخت است


عروجی: بعد از محرومیت فهمیدم دوری از فوتسال چقدر سخت است

تهران- ایرنا- بازیکن تیم فوتسال مس‌سونگون گفت: همیشه با خودم می‌گفتم که یک زمانی حرفه‌ای بازی کردنم در فوتسال به پایان خواهد رسید و باید به زندگی‌ام برسم اما بعد از محرومیت تازه فهمیدم که دور بودن از این رشته چقدر سخت است.

به گزارش ایرنا، با به پایان رسیدن محرومیت ۲ ساله «ابوالقاسم عروجی» ستاره فوتسال ایران، او می‌تواند از دیدار مس سونگون و گیتی‌پسند برای تیمش به میدان رود. زمان محرومیت چهار ساله ناشی از دوپینگ او در سال ۹۸ شروع شد و با کاهش ۲ ساله محرومیتش، حالا زمان آن فرا رسیده که عروجی دوباره توانایی هایش را به اهالی این رشته نشان دهد.

عروجی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در این خصوص مصاحبه‌ای انجام داده که در زیر می‌خوانید.

فکر می‌کردی این ۲ سال، انقدر سخت بگذرد؟

من همیشه با خودم می‌گفتم که باید یک زمانی مدت حرفه‌ای بازی کردنم در فوتسال به پایان برسد و به زندگی‌ام برسم اما بعد از محرومیت تازه فهمیدم که دور بودن از این رشته چقدر سخت است. می‌توانم بگویم که خبر محرومیتم، بدترین خبر در این چند سال بود.

این محرومیت سخت بالاخره به پایان رسید. این مدت چگونه گذشت؟

خیلی سخت گذشت اما خدا را شکر می‌کنم که مدت آن نصف شد. این خیلی خبر خوبی بود. بین بد و بدتر، بد بهتر است. بعد از نصف شدن زمان محرومیت بسیار خوشحال شدم و موضوع دیگر این بود که زمان شروع محرومیتم با شیوع کرونا بود و لیگ در زمان خودش برگزار نشد.

عروجی: بعد از محرومیت فهمیدم دوری از فوتسال چقدر سخت است

چه چیزهایی را در این مدت از دست دادی و حسرت آن را خوردی؟

یک فصل کامل و یک جام جهانی را از دست دادم. دیدن بازی های لیگ و جام جهانی از تلویزیون بسیار سخت بود اما خدا را شکر که گذشت.

چه شد که محرومیتت کاهش یافت؟

با تغییر قوانین فیفا، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با من تماس گرفت و گفتند که اگر ثابت شود دارویی که استفاده شده، در پزشکی هم کاربرد داشته باشد، محرومیت نصف خواهد شد. البته من به عنوان یک ورزشکار باید قبل از استفاده از دارو، با افراد مطلع از این موضوع مشورت می‌کردم تا دچار این اتفاق نشوم.

جام جهانی لیتوانی را به دلیل محرومیت از دست دادی اما دلیل نبودن در جام جهانی کلمبیا چه بود؟

من و علی وفایی از سوی «سید محمد ناظم‌الشریعه» سرمربی تیم ملی به اردو دعوت شدیم اما در آن زمان بازی های جام باشگاه‌های آسیا و جام باشگاه‌های جهان برگزار می‌شد. ما در تیم تاسیسات دریایی بازی می‌کردیم و قرار شد که وحید شمسایی با ناظم‌الشریعه در این خصوص کنار بیایند. ما به اردوی تیم ملی نرفتیم و این اتفاق بین شمسایی و سرمربی تیم ملی باعث شد تا دودش به چشم ما برود. ناظم‌الشریعه به ما گفت که اگر در اردوی بعدی حضور پیدا نکنی، شما را دعوت نمی‌کنم. این شد که من جام جهانی را از دست دادم. البته باید بگویم که در آن زمان حق با باشگاه بود چرا که ما تابع باشگاه بودیم.

عروجی: بعد از محرومیت فهمیدم دوری از فوتسال چقدر سخت است

با این محرومیت انگیزه‌ای برای حضور دوباره در تیم ملی داری؟

بعد از آن دو سال انگیزه‌ام خیلی بیشتر شد و تمریناتم را طوری دنبال کردم که انگار سال اول حضورم در فوتسال است. انشاالله در ابتدا بتوانم به مس سونگون کمک کنم تا دوباره قهرمان شویم. تمام تلاشم را می‌کنم تا سرمربی تیم ملی چه ناظم‌الشریعه چه هر مربی دیگری که باشد من را به تیم ملی دعوت کند تا تیم کشورم را کمک کنم. اگر هم دعوت نشوم، تمام تلاشم را برای تیمم ادامه می‌دهم

آیا در سنین بالا هم می‌توانید همین انگیزه را داشته باشید و آن ۲ سال را جبران کنید؟

من الان که نبود «فرهاد فخیم» کاپیتان مس سونگون را می‌بینم، متوجه تاثیر او در تیم می‌شوم. او در ۳۹ سالگی طوری بازی می‌کند که نبودش تیم را اذیت می‌کند. بدون شک اگر تمرین درست داشته باشم، می‌توانم عمر حرفه‌ای ورزشم را افزایش دهم.

لیگ امسال را چگونه دیدی و آیا برای بازی برابر گیتی‌پسند آماده هستی یا نه؟

نمی‌دانم بگویم خوشبختانه یا متاسفانه بازی اولم را باید برابر گیتی‌پسند انجام دهم. آن‌ها تیم بسیار خوبی هستند. لیگ امسال از حالت دو قطبی در آمده و چند تیم مدعی دارد. امیدوارم با تلاش و انگیزه‌ای که دارم، به قهرمانی دوباره تیمم کمک کنم.

عروجی: بعد از محرومیت فهمیدم دوری از فوتسال چقدر سخت است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی