چرا هتل‌های مشهد بازگشایی نمی‌شوند؟


چرا هتل‌های مشهد بازگشایی نمی‌شوند؟

رئیس هیأت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: با توجه به آغاز فصل زمستان و شروع احتمالی پیک بعدی کرونا هتل‌ها تمایلی به بازگشایی ندارند.

امیر سزاوار در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت هتل‌های مشهد پس از دهه پایانی صفر اظهار کرد: پس از دهه پایانی صفر خوشبختانه درصد اشغال هتل‌هایی که بازگشایی شده بودند نسبت به دوران کرونا بهتر شد و این وضعیت کماکان ادامه دارد.

وی افزود: مشخص نیست که تجمع سفر در مشهد به مناسبت دهه پایانی صفر به دلیل زیارت، بازدید اقوام، انجام کار اداری و درمانی بوده است که پیش از این با محدودیت‌های کرونایی همراه بوده است یا این نوع سفر به مشهد ادامه پیدا خواهد کرد. برای مثال برخی به دلیل محدودیت‌های کرونایی سفرهای کاری خود را به تاخیر می‌اندازند و با یک سفر تمام کارهای خود را مدیریت می‌کنند.

رئیس هیأت‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص بهبود وضعیت سفرها خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نخستین تجربه خود از دوران کرونا را پشت سر می‌گذاریم و از اتفاقات آگاهی نداریم، در حال حاضر نمی‌توان در مورد بهبود وضعیت سفرها و استفاده دوباره مردم از هتل‌ها نظر داد.

سزاوار عنوان کرد: از حدود ۲۴۰ هتل، ۱۱۰ مورد فعالیت دارند و مابقی هتل‌ها کماکان تعطیل هستند. در پیک‌های قبلی کرونا برخی از هتل‌ها بازگشایی شده بودند، اما به دلیل پیک جدید کرونا مجبور شدند مجددا تعطیل کنند. از همین رو با توجه به اینکه از وقوع پیک ششم کرونا آگاهی نداریم، هتل‌هایی که بسته هستند برای بازگشایی خود با احتیاط بیشتری تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در ۲۰ روز گذشته که وضعیت اشغال هتل‌ها کمی بهبود پیدا کرده، برخی از هتل‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، اما در حال حاضر کاهش روند کرونا کند شده و در برخی از نقاط کشور رنگ‌بندی‌های کرونایی مجددا تغییر کرده است که امیدوارم با بهبود وضعیت واکسیناسیون شاهد بروز پیک ششم کرونا نباشیم.

رئیس هیات‌مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: هتل‌های مشهد همزمان با آغاز فصل زمستان و سرما اشغال بالایی ندارند و این موضوع باعث می‌شود که تمایلی به بازگشایی نداشته باشند. پیش‌بینی ما این است که اگر روند شیوع کرونا در کشور و مشهد به وضعیت قابل قبولی برسد و ایمنی جامعه به وسیله واکسیناسیون کامل شود در ایام نوروز و اسفند تعداد زیادی از هتل‌هایی که در این ایام تعطیل بودند به چرخه بازگشایی‌ها باز گردند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس