92 درصد دانش آموزان خراسان شمالی واکسن دریافت کردند


92 درصد دانش آموزان خراسان شمالی واکسن دریافت کردند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون 92 درصد از جمعیت دانش آموزی 12 تا 18 سال این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مهدی مودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع ۷۷ هزار و ۳۰ نفر از دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند.

وی افزود: تمامی مدارس استان از نیمه دوم آبان ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان روستایی، عشایری، هنرستان ها و کلاس اولی های استان از ابتدای مهرماه به صورت حضوری بوده است گفت: حضور بقیه دانش آموزان از نیمه دوم آبان ماه به صورت تدریجی و با نظر شورای مدارس خواهد بود.

مودی تعداد کلاس های درس را در مجموع ۸۶ هزار و ۶۵ کلاس درس در استان اعلام کرد و اظهار داشت: در این کلاس ها ۱۸۶ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: یک و نیم درصد دانش آموزان در خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۴۸ درصد دختر و ۵۲ درصد پسر هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: ۳۸ درصد مدارس در مناطق روستایی و ۶۲ درصد نیز در مناطق شهری وجود دارد.

۹۵ درصد فرهنگیان استان واکسن کرونا را دریافت کردند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: همچنین تاکنون ۹۵ درصد فرهنگیان استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

مودی افزود: با برنامه ریزی انجام شده تا نیمه آبان ماه تمامی فرهنگیان دُز اول و دُز دوم را دریافت می‌کنند تا در زمینه کلاس های حضوری دغدغه ای نداشته باشیم.

وی از مدیران، معلمان، اولیا و دانش آموزان خواست تا به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن کرونا را دریافت کنند.

کاهش آسیب‌های اجتماعی در آموزش حضوری

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در آموزش مجازی دانش آموزان به دلیل فاصله گیری از مسائلی از جمله مهارت آموزی پرورشی و تربیتی دچار آسیب هایی شده اند که امیدواریم با آموزش حضوری از این آسیب ها کاسته شود.

مهدی مودی گفت: به همین منظور خط تلفنی ۱۵۷۰ نماد (نظام جامع مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، در استان ایجاد شد طرحی جامع برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است.

وی افزود: هر دانش آموز به هر دلیلی که احساس می کند دچار اضطراب، افسردگی، ترس و استرس شده ضروری است، برای رفع مشکل، به مراکز مشاوره مراجعه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: خط ملی نماد یا همان خط چهار رقمی ۱۵۷۰، اورژانس اجتماعی دانش آموزان است و یکی از بخش ها و زیرساخت‌های مهم نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان بوده که در کنار ابزارهای دیگر در برنامه ملی نماد به ما کمک می کند موارد مختلف فوریت های روانی و اجتماعی دانش آموزان در قالب یک سامانه و سیستم یکپارچه شناسایی وارانه خدمت صورت پذیرد.

وی گفت: خط ۱۵۷۰ با هدف مداخله سریع و به موقع پاسخ گویی به آسیب های اجتماعی از جمله جسمی، ذهنی، عاطفی ایجاد شده است که یک تیم ۹ نفره در این راستا به صورت محرمانه فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری