هاست داخل ایران بهتر است یا خارج؟


هاست داخل ایران بهتر است یا خارج؟

صباهاست با ارائه پلن های مختلف برای هاست ویندوز و لینوکس و با بهره گیری از قوی ترین منابع سخت افزاری و پشتیبانی 24 ساعته و ویژگی هایی همچون آپ تایم نزدیک به 100%، ترافیک نامحدود، waf اختصاصی و فایروال اختصاصی؛ سرعت و امنیت وب سایت شما را فراهم می نماید.

---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



پس از آماده سازی وب سایت، قدم بعدی که بسیار با اهمیت نیز می باشد، انتخاب هاست مناسب برای وب سایت است. وقتی صحبت از میزبانی به میان می آید، مکان سرور اهمیت زیادی دارد. در ادامه تأثیر مکان سرور روی سرعت و سئو سایت را مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین فاکتورهای تعیین کننده در انتخاب هاست ایران یا خارج از ایران را عنوان خواهیم کرد.

تأثیر مکان سرور روی سرعت و نرخ تبدیل
هرچه مکان سرور نزدیک‌ تر به ما باشد، می‌توانیم انتظار سرعت انتقال داده‌ بالاتری را داشته باشیم. این بدان معناست که اگر سرور در نزدیکی ما قرار دارد، وب سایت ما سریعتر لود می شود. به طور کلی، بازدیدکنندگان دوست ندارند تا مدت زمان زیادی را برای بارگذاری وب سایت منتظر بمانند.
اگر بارگذاری یک وب سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، بازدید کنندگان احتمالاً وب سایت ما را ترک خواهند کرد.
پس به عنوان صاحب وب سایت، باید در انتخاب مکان سرور هوشمند باشیم. به عنوان اولین قدم باید تحقیق کنیم و از موقعیت جغرافیایی مشتریان خود مطلع شویم. سپس، باید از ارائه دهنده هاست خود بپرسیم که آیا امکان اختصاص سروری در آن مکان به وب سایت ما وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، اگر مشتریانی را در کانادا هدف قرار می دهیم، ترجیح ما باید سروری باشد که در کانادا واقع شده است و مهم نیست که واقعاً در کجا مستقر هستیم.
به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها به CDN ها متکی هستند زیرا استفاده از سرورها را در مناطق بیشتری ممکن می کند و در نتیجه با بارگذاری سریع صفحات، به کاربران بیشتری خدمات ارائه می دهد.
هنگامیکه افراد بیشتری از سایت ما بازدید می کنند، شانس بیشتری را برای تبدیل این بازدید کنندگان به مشتری داریم.

تأثیر مکان سرور روی سئو
هاست داخل ایران بهتر است یا خارج؟

تأثیر مکان سرور بر سئو موضوعی قابل بحث است. هیچ کس در مورد تأثیر فعلی مکان سرور بر SEO کاملاً مطمئن نیست. اما، اعتقاد بر این است که رتبه بندی SERP وب سایت ما بسته به موقعیت سرور می تواند تغییر کند.
به عنوان مثال، اگر از یک سرور واقع در خارج از ایران استفاده کنیم و استراتژی های SEO را با هدف قرار دادن ایران انجام دهیم، اثربخشی می تواند کاهش یابد. با این حال، هیچ کس واقعاً رفتارهای هوشمندانه الگوریتم های گوگل را که بر رتبه بندی وب سایت ما تأثیر می گذارد را به طور کامل و دقیق نمی داند. با این حال، بهتر است مکان سرور در همان کشوری که مشتری هدف ما در آن زندگی می‌کند، قرار داشته باشد.

هاست داخل ایران را انتخب کنیم و یا هاست خارجی؟
برای اینکه بتوانیم پاسخ مناسبی برای این پرسش پیدا کنیم، میبایست برخی از فاکتورها را مورد توجه قرار دهیم:

مکان بازدید کنندگان
همانطور که در ابتدای مقاله عنوان شد، اگر اکثریت مشتریان ما در داخل ایران هستند، برای برقراری ارتباط سریعتر بین سرور و مرورگر بازدید کننده، بهتر است از سرورهای داخل ایران استفاده نماییم.
درصورتیکه مخاطبین وب سایت ما در خارج از ایران قرار دارند، استفاده از هاست ویندوز و لینوکس خارج از ایران برای افزایش سرعت سایت پیشنهاد می گردد.
سرورهای صباهاست در بهترین و معتبرترین دیتاسنترهای داخل و خارج قرار دارند.
به این منظور، صباهاست سرویس هاست ویندوز و لینوکس آلمان را به شما پیشنهاد می دهد. سرورهای صباهاست در بهترین دیتاسنترهای جهان از جمله هتزنر واقع شده اند و می توانید از بالاترین سطح کیفیت جهانی بهره مند شوید.
در مورد سرورهای مجازی نیز سرورهای مجازی خارجی برای وصل شدن به وب ‌سایت‌ هایی که جهت اتصال به آنها به IP خارج از ایران نیاز است، مناسب هستند.
وی پی اس اروپا صباهاست در موقعیت های آلمان و فرانسه از جمله دیتاسنتر ovh قرار داشته و شما می توانید بسته به نیاز خود سیستم عامل ویندوز و یا لینوکس را بر روی این سرورها نصب کنید.

استفاده از درگاه بانکی
درصورتیکه وب سایت ما فروشگاهی است و نیاز به استفاده از درگاه بانکی وجود دارد، استفاده از سرورهای داخل ایران پیشنهاد می گردد.
سرور اختصاصی ایران به دلیل داشتن پینگ تایم پایین و داخلی بودن شبکه جهت میزبانی وب سایت های بزرگ و نرم افزارهای اختصاصی کاربران و شرکت های ایرانی بسیار مناسب می باشد.

ثبات و پایداری سرور
سرورهای خارج از ایران به دلیل کیفیت بالاتر از نظر سخت افزاری، از ثبات و پایداری بالاتری برخورار هستند.
علاوه بر مکان سرور، برای انتخاب هاست میبایست ویژگی های دیگری، همچون آپ تایم بالا و نزدیک به 100% مورد توجه قرار گیرد. آپ تایم بالا احتمال از دسترس خارج شدن سایت شما را کاهش می دهد.
صباهاست با ارائه پلن های مختلف برای هاست ویندوز و لینوکس و با بهره گیری از قوی ترین منابع سخت افزاری و پشتیبانی 24 ساعته و ویژگی هایی همچون آپ تایم نزدیک به 100%، ترافیک نامحدود، waf اختصاصی و فایروال اختصاصی؛ سرعت و امنیت وب سایت شما را فراهم می نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر