معاون استاندار قزوین: حریم 11 روستای شهرستانهای قزوین و البرز ابلاغ شد


معاون استاندار قزوین: حریم 11 روستای شهرستانهای قزوین و البرز ابلاغ شد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین از ابلاغ حریم 11 روستای در شهرستان های قزوین و البرز و یک روستا واقع در حریم شهر الوند خبر داد.

علی فرخزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در اجرای تبصره یک ماده ۳ قانون تعاریف محدوده و حریم مصوب مجلس شورای اسلامی و مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در خصوص تعیین محدوده و حریم روستاهای واقع در حریم شهرها، طرح حریم ۱۰ روستای واقع در حریم شهر قزوین و یک روستا واقع در حریم شهر الوند ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: براین اساس، نقشه‌های مصوب حریم روستاهای زرشک، رشتقون، تراتن، عبدل آباد، کورانه، شینقر، قدیم آباد، نجم آباد و شفیع آباد در شهرستان قزوین و نصرت آباد در البرز به تایید شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسید و به فرمانداری شهرستان های فوق جهت اقدام نیز ابلاغ شده است.

این مسوول هدف از تصویب و ابلاغ طرح یاد شده را توانمندسازی دهیاران و ممانعت از رواج ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم روستاها برشمرد و تاکید کرد: حریم روستاهای واقع در حریم شهرها با رویکرد صیانت، حفاظت و جلوگیری از ساخت و ساز در آنها تعیین و دهیاران یا بخشداران علاوه بر شهرداری ها، مکلف هستند نسبت به جلوگیری از هرگونه توسعه ساخت و ساز موجود، شکل گیری ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی اقدام فوری به عمل آورد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین، رعایت تمامی مفاد ابلاغی تحت عنوان تعیین محدوده و حریم روستاهای واقع در شهرها را الزامی دانست و یادآور شد: مرجع استعلام در خصوص تعیین وضعیت (داخل یا خارج بودن در محدوده و حریم) را اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته