چهل و یکمین دربی اصفهان، تقابل تفکرات تارتار و محرم/چشم مدعیان به دربی اصفهان


چهل و یکمین دربی اصفهان، تقابل تفکرات تارتار و محرم/چشم مدعیان به دربی اصفهان

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال مردان باشگاه‌های کشور، هفته تقابل تیم‌های همشهری ذوب آهن و سپاهان است، دو تیم اصفهانی که همواره و در بدترین شرایط زیباترین دربی های فوتبال ایران را به نمایش گذاشتند.

رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال مردان باشگاه‌های کشور"جام خلیج فارس" روز جمعه ۱۴ آبان ماه با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود، در یکی از مهم ترین دیدارهای این هفته و در چهل و یکمین دربی شهر اصفهان تیم ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان همشهری خود یعنی فولاد مبارکه سپاهان است، دیداری که برای هر دو تیم و البته دیگر مدعیان از جمله گل گهر، استقلال و پرسپولیس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

شاگردان محرم که ۳ بازی خود ۹ امتیاز گرفته به دلیل تفاضل گل بهتر در صدر قرار دارند نمی خواهند به این راحتی آن را از دست بدهند، محرم و تیمش که فصل گذشته در هفته های پایانی لیگ افسوس امتیازات از دست رفته ابتدای لیگ را خوردند، این فصل نمی‌خواهند به راحتی امتیاز از دست بدهند حتی اگر همشهری اش باشد.

سپاهان در حال تبدیل شدن به تیمی است که نمی‌توان یک بازیکن را برتر از دیگری نام برد، تیمی یکدست که همه برای درخشش یکدیگر و در نهایت تیم طلایی خود تمام توان خود را در زمین به نمایش می گذارند و از حاشیه ها دور می شوند، محرم در زمین و بر روی نیمکت خود آنقدر بازیکن آماده و باانگیزه دارد که برای هر تغییری که در تمرینات آنها را انجام داده اند دستش باز است، بازیکنانی که برای رفتن به زمین لحظه شماری می کنند، هرچند آنها هفته گذشته در مقابل تیم هوادار تازه واردی نمایش خوبی نداشتند و عملکرد آنها موجب شد تا سرمربی جوان آنها تذکر جدی به آنها بدهد تا هر تیمی را دست کم نگرفته و اتفاقا مقابل تیم های شناخته نشده احتیاط بیشتری به خرج دهند.

در مقابل ذوب آهن که با یک بازی کمتر در رده یازدهم جدول قرار دارد برای بهبود جایگاه خود در جدول سخت به دنبال گرفتن حداقل امتیاز خانگی این دیدار هستند. شاگردان تارتار در بازی مقابل استقلال نمایش خوبی داشتند، اما با بدشانسی در مقابل درخشش بازیکن خارجی استقلال تن به شکست دادند. هر چند به نظر می رسد گاندوهای اصفهان باوجود ترمیم خود در پست های مختلف باز نیاز به هماهنگی و تمرکز بیشتری دارند.

با نگاهی به آمار تقابل دو تیم که به سال ۱۳۵۱ باز می‌گردد که دو تیم تاکنون در رویدادهای مختلف به مصاف هم رفته‌اند که بر اساس آمار ثبت شده، در ۶۸ دیدار برگزار شده در مسابقات باشگاهی استان، لیگ تخت جمشید، لیگ آزادگان، جام حذفی و لیگ برتر حرفه ای، تیم سپاهان در ۲۶ دیدار به پیروزی رسیده و تیم ذوب آهن نیز ۱۸ بار به پیروزی رسیده و ۲۴ بار نیز نتیجه تساوی در این بازی رقم خورده است.

در مجموع دیدارهای برگزار شده در دربی اصفهان، ۱۴۳ گل از خط دروازه‌ها عبور کرده که ۸۱ گل به نام سپاهان و ۶۲ گل نیز به نام ذوب آهن ثبت شده است.

تاریخ ۵۰ ساله هماوردی تیم های اصفهانی در ورزشگاه های تختی، فولادشهر، نقش جهان و ۲۲ بهمن به ثبت رسیده که ورزشگاه فولادشهر با میزبانی از ۳۱ بازی و ۲۲ بهمن با میزبانی از ۱۲ بازی، بیشترین و کمترین دربی را به خود دیده اند.

تساوی صفر بر صفر و پیروزی دو بر صفر پرتکرارترین نتیجه به دست آمده در دربی تیم های اصفهانی بوده که هر کدام در ده بازی رقم خورده است.

در این میان مهدی رجب زاده با ۵ گل بهترین گلزن دربی های اصفهانی است و محرم نویدکیا، محمدرضا خلعتبری، ادموند بزیک و مرتضی تبریزی با چهار گل زده در رده بعدی قرار دارند، خلعتبری بازیکن مشترک دو تیم که این فصل پیراهن سپاهان را بر تن دارد می تواند با گلزنی در این دیدار رکورد رجب زاده را بشکند.

برنامه کامل دیدارهای هفته چهارم لیگ برتر فوتبال:

هوادار - پدیده مشهد / ساعت ۱۶:۰۰

تراکتور - پیکان / ساعت ۱۶:۰۰

فجر سپاسی – استقلال / ساعت ۱۶:۰۰

ذوب آهن- سپاهان / ساعت ۱۸:۰۰

شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰

مس رفسنجان - آلومینیوم اراک / ساعت ۱۶:۰۰

نساجی مازندران- صنعت نفت آبادان/ ساعت ۱۶:۰۰

پرسپولیس - گل گهرسیرجان/ ساعت ۱۸:۰۰

نفت‌ مسجدسلیمان- فولاد خوزستان / ساعت ۱۸:۰۰

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله خونین به 2 دختر 6 و 11 ساله در شمال شرق فرانسه