اخلاق و ایمان از ویژگی‌های انسان‌های بزرگ است


اخلاق و ایمان از ویژگی‌های انسان‌های بزرگ است

عضو جامعه روحانیت شیراز اخلاق و ایمان را از ویژگی‌های انسان‌های بزرگ و عالمان قدیم برشمرد و گفت: باید تا پشیمانی افراد را مشاهده کردیم باید از آن بگذریم که از اخلاق پیامبر(ص) اسلام نیز این ویژگی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق ظهر چهارشنبه ۱۲ آبان در جمع طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز، اظهار کرد: خداوند افرادی را می‌بخشد که ابراز ندامت و پشیمانی می‌کنند.

او با بیان اینکه بزرگ شدن نیاز به تلاش و کوشش فراوان دارد، اضافه کرد: در حالات مرحوم آخوند نقل است که پس از جریان مشروطه که افراط و تفریط زیاد شده بود، یک نفر مخالف سر سخت ایشان شده بود و در جلسات مختلف از وی بدگویی می‌کرد در ادامه وضع مالیش دشوار شد و کار به جایی رسید که باید خانه خود را می‌فروخت و مشتری خوبی پیدا شد که می‌خواست خانه را به همان قیمتی که صاحب خانه در نظر داشت بخرد، این تاجر کربلایی خانه را به شرط قبول آخوند خریداری می‌کرد و گفت آخوند باید سند خانه را تایید کند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز عنوان کرد: شخصی که در صدد فروش خانه بود با شخص خریدار هر دو سند را خدمت آخوند بردند و وقتی وارد شدند همه با یک نگاه غضب آلود به شخص نگاه انداختند تا آخوند فرد مخالف را دید تمام قامت ایستاد و اشاره کرد بفرمایید او را در کنار خودش نشاند، بزرگان کسی را از درب خانه خود نمی‌رانند، عرض کردم از فشار بدهکاری باید خانه را بفروشم، سند را تحویل آخوند خراسانی دادم و ایشان کسیه‌ای دینار را به من دادند و فرمودند بدهی خود را بدهید و خانه خود را نفروشید و اگر روزی نیاز داشتی من هستم سند خود را هم بگیر و به منزل بروید.

به گفته حدائق، دومین نکته‌ای که پیامبر به جبرئیل عرض کرد عطا کردن چیزهایی است که باید به دیگران عطا کرد.

این استاد حوزه علمیه، صله رحم را یکی دیگر از مواردی دانست که باید به آن عمل کنیم و عنوان کرد: باید پیوند را با افراد و آشنایان وصل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن