تغییر لهجه یک زن بعد خروج از کما


تغییر لهجه یک زن بعد خروج از کما

زن جوان آمریکایی پس از تصادف شدید و به کما رفتن دچار تغییر لهجه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یک زن اهل کالیفرنیای آمریکا از تغییر لهجه خود پس از وقوع تصادف پرده برداشت. «سامر دیاز» ۲۴ ساله اهل لس آنجلس گفت که پس از این تصادف شدید و دو هفته در کما بودن لهجه اش به لهجه نیوزیلندی تغییر یافت. این در حالی بود که خانم دیاز هرگز در این کشور زندگی نکرده بود. او در تاریخ ۲۵ نوامبر سال گذشته هنگامی که از خیابان عبور می‌کرد با یک خودروی شاسی بلند تصادف کرده بود.

این تصادف موجب ابتلای وی به سندروم لهجه خارجی شد، یک عارضه نادر که در آن آسیب به مغز باعث می‌شود فرد به گونه‌ای متفاوت صحبت کند. او در این باره گفت: «من از آن روز چیزی به یاد نمی‌آورم. من از محل کارم به خانه بر می‌گشتم. در آپارتمان پارکینگ نداشتم، بنابراین ماشینم را در خیابان پارک کردم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد، اما ظاهرا من هنگام عبور از پیاده رو با یک خودروی شاسی بلند تصادف کردم.»

بیشتر بخوانید

بیماری نادر عجیبی که یک زن از آن رنج می برد

پس از وقوع تصادف خانم سامر با کمک راننده این خودرو به بیمارستان منتقل شد. در بیمارستان تشخیص داده شد که سامر دچار صدمات زیادی از جمله شکستگی لگن، شانه و آسیب مغزی شده است. سامر دو هفته را در کما گذراند و از آنجایی که این حادثه همزمان با پاندمی کرونا رخ داد، خانواده و نامزد او اجازه ملاقات منظم با وی را نداشتند.

تغییر لهجه یک زن بعد خروج از کما

سامر می‌گوید به یاد می‌آورد وقتی از کما خارج شد احساس سرگیجه داشت. او گفت: «می‌توانستم صدای افراد را بشنوم که می‌گفتند تو در بیمارستان هستی سامر. آن‌ها از من خواستند تا الفبا را بگویم. من تا حدودی به زبان اشاره آشنا بودم و با زبان اشاره با آنها صحبت می‌کردم. اما وقتی از کما خارج شدم نمی‌توانستم به صورت گفتاری با آنها صحبت کنم.»

تغییر لهجه یک زن بعد خروج از کما

پس از مدتی هنگامی که سامر بار دیگر صحبت کردن را آغاز کرد متوجه تغییراتی در لهجه خودش شد. او دریافت که این تصادف موجب تغییر لهجه بریتیش به لهجه نیوزیلندی شده است. این در حالی بود که سامر هرگز در استرالیا و نیوزیلند حضور نداشت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد