13 آبان یادآور سلحشوری و بصیرت دانش آموزان است


13 آبان یادآور سلحشوری و بصیرت دانش آموزان است

کرج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: یوم الله  13 آبان یادآور سلحشوری و بصیرت دانش آموزان است و به همین مناسبت امروز دانش آموزان آمده اند تا بگویند ادامه دهنده راه امام، شهدا و ولایت فقیه هستند.

سالار قاسمی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم یوم الله ۱۳ آبان کرج به ایرنا اظهارداشت: سیزدهم آبان همواره برای مردم ایران یادآور و تداعی‌گر سلحشوری و آزادگی دانش‌آموزان و نوجوانان است؛ استان البرز نیز مفتخر به داشتن دانش آموزان شهید شاخص ملی همچون شهید محمد حسین فهمیده و بهنام محمدی است.

وی بیان داشت: یوم الله ۱۳ آبان یادآور آرمان خواهی ملت ایران است که در این روز تاریخی، یاران حضرت امام در راه مبارزه با طاغوت واستکبار جهانی، جان و خون خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با بیان اینکه روز ۱۳ آبان، بیانگر سه رویداد تاریخی بزرگ و مهم است، اضافه کرد: سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی که نماد شیطنت بود در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام، تسخیر و نقاب از چهره کریه آمریکا برداشته شد.

قاسمی خاطرنشان کرد: امسال نیز باوجود شیوع بیماری ویروس کرونا، برای بزرگداشت سه واقعه تاریخی ۱۳ آبان از همه فرصت های موجود استفاده شد.

وی یادآورشد: ۱۳ آبان به عنوان نقطه عطف تاریخ جمهوری اسلامی، تبلور و نماد استکبارستیزی ملت ایران است که وقایع این روز مهم و اثرگذار در ذهن ها حک و هرگز فراموش نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مرگ بر آمریکا، یک شعار عقیدتی شده است؛ این شعار همیشگی از سوی دانش آموزان، فرهنگیان و دیگر اقشار مختلف مردم در کشور امروز طنین انداز شد.

وی ادامه داد: یکی از وظایف آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت تقویت و زنده نگه داشتن روحیه استکبارستیزی در دانش آموزان است.

تبعید امام خمینی (ره) از ایران به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان معترض در دانشگاه تهران به دست رژیم پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران (۱۳۵۸) از مهمترین رویدادهای این روز تاریخی است که به نام روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

استان البرز حدود ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک