وزیر میراث فرهنگی از ظریف‌ترین خشت سفالی جهان در مهدیشهر دیدن کرد


وزیر میراث فرهنگی از ظریف‌ترین خشت سفالی جهان در مهدیشهر دیدن کرد

سمنان- ایرنا - سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه سیزدهم آبان در قالب نهمین سفر رئیس جمهوری به استان سمنان از ظریف‌ترین خشت سفالی جهان که توسط هنرمند مهدیشهری ساخته شده، دیدن کرد.

این خشت سفالی با ضخامت ۲ دهم میلیمتر توسط حبیب الله دانایی‌فرد استاد و هنرمند سفالگر در مدت یک ماه تولید شد. روی این سفال ۱۳۰ گرمی که در ابعاد ۳۰ در ۳۵ سانتیمتر ساخته شده نام مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) حک شده است. ضخامت این خشت سفالی همانند تیغ موکت بری است.

استاد دانایی فرد از سال ۷۳ تاکنون در رشته سفالگری فعالیت دارد و آثار فراوانی از خود به جای گذاشته است. وی پیش از این خشت سفالی زیارت عاشورا را تولید کرده بود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در این سفر به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهوری به شهرستان‌های سمنان و مهدیشهر رفته است و از نزدیک با فعالان این عرصه دیدار و مشکلات آنها را جویا می‌شود.
بازدید از طرح‌های عمرانی در حوزه گردشگری، بافت تاریخی و کارگاه‌های صنایع دستی از جمله برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به استان سمنان است.

به گزارش ایرنا، اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.

شهرستان میامی در شرق استان سمنان میزبان سید امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس‌جمهوری، شهرستان های گرمسار و آرادان میزبان امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، شهرستان دامغان میزبان بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شهرستان‌های گرمسار، سرخه و مهدیشهر میزبان سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا