واحدهای صنعتی آلاینده به بیرون از حریم شهرها منتقل شود


واحدهای صنعتی آلاینده به بیرون از حریم شهرها منتقل شود

قم-ایرنا-آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: مساله انتقال واحدهای صنعتی آلاینده از حریم شهر به خارج از آن و دفع اصولی زباله ها یک اقدام مهم و اساسی است که باید مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

وی روزپنجشنبه در دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در قم،افزود: بزرگی شهرها و توسعه شهرنشینی باعث حساسیت بیشتر مسائل زیست محیطی شده است.

این مرجع تقلید اظهار داشت: با بزرگی شهرها بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی در وسط شهر یا حریم زندگی مردم قرار گرفته و لازم است برای حفظ سلامت مردم و جلوگیری از آثار سوء آنها تدبیری شود.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: از بین بردن سواحل و جنگل ها برای احداث خانه و ویلا نیز باعث وارد شدن خسارت به محیط زیست شده است.

وی اهمیت دفع اصولی پسماندها را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: پسماندها و زباله ها باید به نحوی مدیریت شود که هیچ آسیبی به سواحل، دریاها، جنگل ها و غیره وارد نشود و موجودات زنده از تولید این زباله های انسانی لطمه نبینند.

این مرجع تقلید افزود: حفظ محیط زیست وظیفه تمام مردم است و در این بین همه رسالت ها فقط بر عهده سازمان محیط زیست نیست.

علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز در سفر به قم ضمن دیدار و گفت و گو با آیات نوری همدانی و علوی گرگانی از مراجع تقلید، از تلاب شکار مره استان بازدید به عمل می آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید