واکنش فدراسیون جودو به اظهارات دبیر کل کمیته المپیک


واکنش فدراسیون جودو به اظهارات دبیر کل کمیته المپیک

فدراسیون جودو بار دیگر واکنش تندی نسبت به کمیته ملی المپیک داشت و عنوان کرد: مصاحبه های رییس کمیته المپیک علیه رییس فدراسیون جهانی جودو نقش منفی در پرونده جودوی ایران داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون جودو، پس از صحبت های رئیس فدراسیون جودو در رسانه ملی، دبیر کل کمیته ملی المپیک صحبت هایی را در خبرگزاری ها مطرح کرد که روابط عمومی فدراسیون جودو برای روشن شدن افکار عمومی جوابیه ای را منتشر کرد.

وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ

ضمن تبریک به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان خدمت مردم عزیز ایران اسلامی باید به استحضار شما برسانیم، در پی مصاحبه بی اساس دبیر کل کمیته ملی المپیک با خبرگزاری ها و بی اطلاعی همیشگی وی از موضوعات دیکته شده به دبیر کل کمیته ملی المپیک اعلام میدارد که بعد از مصاحبه رئیس فدراسیون با رسانه ملی و مطرح کردن حقایق، طی تماس تلفنی یکی از مسولان کمیته ملی المپیک مبنی بر پذیرش اشتباه صورت گرفته در ارسال نامه به رئیس فدراسیون جهانی و عذرخواهی از رئیس فدراسیون جودو ایران در کمال تعجب مصاحبه دبیر کل کمیته ملی المپیک امروز پنج شنبه ۱۳ آبان ماه روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت.

همان گونه که رئیس فدراسیون جودو در رسانه ملی عنوان داشت، این فدراسیون طی نامه ای در خواست جامعه جودو کشور، در قالب چندهزار امضاء‌ را به کمیته ملی المپیک ارسال داشت و تاکید داشت که این درخواست ها به کمیته بین المللی المپیکIOC ارسال شو نه به فدراسیون جهانی، اما در کمال تعجب فدراسیون جودو ایمیلی را دریافت نمود، مبنی بر اینکه نامه ای ملتمسانه ای از رئیس کمیته ملی المپیک ایران به ماریوس ویزر رئیس فدراسیون جهانی جودو ارسال شده است که رو نوشت آن به مسئولان کمیته بین المللی المپیک نیز ارسال شده بود.

این نامه بدون هماهنگی با فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران نگارش و ارسال شده بود، همچنین طومار امضاء‌ شده از سوی جامعه جودو نیز انعکاس داده نشده بود که طبیعتا این ایمیل در آستانه برگزاری جلسه دادگاه حکمیت ورزش بی تاثیر نخواهد بود.

متاسفانه بارها رئیس کمیته ملی المپیک بر علیه رئیس فدراسیون جهانی مصاحبه کرده و او را تحریک نموده است. رفتار خصمانه رئیس فدراسیون جهانی بی تاثیر از تحریکات این مصاحبه ها نبوده است.

لازم به یاد آوری است، هرگونه ارتباط با فدراسیون جهانی رشته های مختلف باید با هماهنگی و اطلاع مسولان فدراسیون های ملی صورت پذیرد اما کمیته ملی المپیک خودسرانه اقدام به ارسال این نامه نموده است.
این فدراسیون امیدوار است با توجه به بیانات مقامات معظم رهبری در دیدار اخیر با مسولان ورزش و ورزشکاران کشور و تاکید ایشان در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه، وزارت ورزش و وزارت امور خارجه و دستگاههای حقوقی نیز باید این موضوع را از راههای حقوقی دنبال و از ورزشکاران کشور و حتی ورزشکاران مسلمان دیگر کشورها، حمایت کنند؛ این فدراسیون انتظار دارد با توجه به پافشاری و دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، سایر ارگان های نیز هم صدا و هماهنگ با این فدراسیون در احقاق حق جودوکاران محروم شده کشورمان قدم بردارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!