رسیدگی به مشکلات خانواده‌های ایثارگران وظیفه همگانی است


رسیدگی به مشکلات خانواده‌های ایثارگران وظیفه همگانی است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات خانواده‌های جانبازان و ایثارگران وظیفه همگانی است، گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور نهادینه شود، متاسفانه این مسئله به گفتمان تبدیل نشده است.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۱۳ آبان‌ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاریخ انقلاب اسلامی پر از معجزات مکرر ملت بزرگ ایران است، اظهار کرد: اگر بخواهیم ۳۶۵ روز سال را برای ذکر حماسه‌های مردم ایران در طول تاریخ اختصاص دهیم، کم است.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان در طول چهار دهه گذشته تلاش کردند تا بین مردم و نظام جمهوری اسلامی فاصله بیندازند، گفت: اما خوشبختانه موفق نشدند، اگر پای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در باشد، مردم باوجود تمامی گلایه‌ها باز هم به میدان خواهند آمد و اجازه نمی‌دهند دشمنان به کشور آسیب بزنند.

وی در ادامه با اشاره به مسئله توزیع ناعادلانه امکانات در کشور، بیان کرد: متاسفانه بحث آمایش سرزمین در توسعه کشور رعایت نشده است، عدالت حکم می‌کند سرمایه‌گذاری در استان‌هایی صورت بگیرد که نرخ سرمایه‌گذاری در آن‌ها پایین‌تر از سایر استان‌ها است.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه مردم چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم دین خود را به نظام و انقلاب اسلامی ادا کرده‌اند، عنوان کرد: باوجود گلایه‌مندی جامعه ایثارگری و جانبازان از بنیاد شهید و امور ایثارگران، این قشر همیشه برای دفاع از کشور آماده هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات خانواده‌های جانبازان و ایثارگران وظیفه همگانی است، تاکید کرد: باید فرهنگ ایثار و شهادت در کشور نهادینه شود، متاسفانه این مسئله به گفتمان تبدیل نشده است، در صحبت خانواده شهدا و ایثارگران مورد تکریم واقع می‌شوند، اما در عمل شاهد تکریم و گرامیداشت این قشر نیستیم.

وی افزود: اگر شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان مایه افتخار کشور هستند، پس باید تمامی دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی به وظایف خود در قابل این عزیزان عمل کنند، قطعا ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران برکات زیادی را برای کشور به‌همراه خواهد داشت.

قاضی‌زاده با بیان اینکه در پرداختی‌ها به خانواده‌های شهدا و ایثارگران توزان وجود ندارد، بیان کرد: این مسئله به‌علت وجود برخی از قوانین است و امکان اصلاح آن‌ها وجود ندارد، همچنین بخشی از جامعه ایثارگری کشور مانند رزمندگان هم‌چنان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار نگرفته‌اند، در حالیکه این افراد نیز باید مشمول دریافت خدمات شوند.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص سازماندهی گلزارهای شهدا در سراسر کشور، توضیح داد: طبق قانون وزارت کشور متولی ساماندهی گلزارهای شهدا است، بنیاد شهید و امور ایثارگران بودجه عمرانی ندارد و بنابراین در این موضوع نمی‌تواند ورود کند، درصدد هستیم گلزارهای شهدا در کشور را به مرکز فرهنگی تبدیل کنیم.

وی در پایان با اشاره به شرکت‌های سرمایه‌گذاری زیر مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، یادآور شد: این شرکت‌ها اگر در استانی زمینه سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، وارد عمل می‌شوند، برای سرمایه‌گذاری باید منطق اقتصادی حاکم باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است