شهید حسین شکراییان وجودش را وقف انقلاب اسلامی کرد


شهید حسین شکراییان وجودش را وقف انقلاب اسلامی کرد

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به خدمات و فعالیت‌های شهید حسین شکراییان، گفت: این شهید والامقام وجودش را وقف انقلاب اسلامی کرد.

به گزارش ایرنا، شهید حسین شکراییان در دوران دفاع مقدس از لشکر ۳۲ انصارالحسین(ع) از همدان به جبهه اعزام شد و ۲۵ مهر سال ۱۳۶۱ در عملیات مسلم‌بن‌عقیل(ع) در سومار به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند.
مزار پاک این شهید بیش از ۱۴ سال و بصورت‌ گمنام، محل انس دانشجویان و دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان بود و اوائل آبان امسال، هویت وی از طریق آزمایش ژنتیک (DNA) شناسایی شد.

سردار سرتیپ پاسدار سعید فرجیان‌زاده روز پنجشنبه در مراسم استقبال از خانواده شهید حسین شکراییان در دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: این شهید، دانش‌آموز انقلابی و در دانشگاه دانشجویی بود که تا آخرین قطره خون‌ در مسیر امام (ره) گام برداشت.
وی به پیشینه همراهی و آشنایی خود با این شهید اشاره کرد و اظهار داشت: شهید شکراییان دانش‌آموز نخبه دبیرستان ابن‌سینای همدان بود و در سال ۵۶ در دانشگاه علم و صنعت در رشته مهندسی عمران پذیرفته شد.
معاون هماهنگ‌کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: پس از پذیرش در دانشگاه علم و صنعت یک تحول بنیادین در فکر و اندیشه او بوجود آمد و در شرایطی که مکاتب مختلف مسیرهای انحرافی را تبلیغ می‌کردند، راه و خط امام را آگاهانه انتخاب کرد و به مطالعه کتاب های شهید مطهری پرداخت.
وی به حضور فعال شهید شکراییان در تظاهرات‌ قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: این شهید، پس از پیروزی انقلاب عضو سپاه شد و در مسوولیت روابط عمومی و تبلیغات سپاه همدان و نیروی انسانی شهرستان نهاوند نقش‌آفرینی کرد.
سردار فرجیان‌زاده، تشکیل انجمن‌های اسلامی در مدارس و دبیرستان های همدان، برگزاری مراسم مذهبی و دعای کمیل برای دانش‌آموزان را از دیگر خدمات این شهید برشمرد.
وی با اشاره به مجروح شدن این شهید در ابتدای سال ۶۱، گفت: شهید شکراییان در عملیات مسلم ابن عقیل با رشادت تمام و فداکاری به درجه رفیع شهادت نائل و پیکر مطهرش پس از ۲۵ سال بعنوان شهید گمنام در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شد و ۱۴ سال در این دانشگاه آرمید.
وی با اشاره به استقبال باشکوه جوانان اصفهان از خانواده شهید شکراییان، تاکید کرد: مردم، دانشجویان و جوانان اصفهان، امروز صحنه درخشانی آفریدند که نشان داد جوانان و نوجوانان دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ مسیر این شهدا را ادامه می‌دهند.
مراسم استقبال از خانواده شهید حسین شکراییان بعد از ظهر پنجشنبه با حضور گسترده جوانان، اساتید و دانشجویان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
شهید حسین شکراییان فرزند محمدحسن متولد ۱۳۳۷ دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت بود و اویل آبان ماه جاری هویت این شهید که سال ۱۳۸۶ در دانشگاه صنعتی اصفهان خاکسپاری شده بود، پس از آزمایش ژنتیک (DNA) شناسایی و مشخص شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان