محسن رضایی: دولت اصلاح ارکان بازار بورس را ادامه می‌دهد


محسن رضایی: دولت اصلاح ارکان بازار بورس را ادامه می‌دهد

اهواز- ایرنا- معاون اقتصادی رئیس جمهوری بازار سرمایه در کشور را یکی از بهترین کانال‌های انجام سرمایه‌گذاری‌های پایدار و عاملی برای جهش اقتصادی دانست و گفت: اصلاح و بازنگری در ارکان بورس با هدف تقویت اقتصادی در این دولت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا محسن رضایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک روز مبارزه با استکبار جهانی به ملت مقاوم و پرافتخار ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چشم انداز بازار بورس ایران در آینده چه خواهد بود، اظهارداشت: بازار سرمایه و بورس از مهمترین بازارهای اقتصادی ایران و جهان است و بخش مهمی از سرمایه گذاری‌ها در این بازار باعث افزایش و تقویت تولید محصولات صنعتی و کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه ادامه اصلاح و بازنگری کاربردی در ارکان بازار بورس از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: دولت برای ادامه این اصلاحات در حال برنامه ریزی بوده و مصمم است که این بازنگری‌ها در راستای تقویت اقتصاد کشور محقق شوند.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با اشاره به اینکه راه اندازی بورس ارزی نیز یکی از برنامه‌های دولت خواهد بود، گفت: اصلاحات اساسی دولت در بازار سرمایه شامل بورس اوراق بهادار، کالا و انرژی خواهد بود.

وی افزود: به طور قطع در آینده شاهد تقویت و بهبود زیرساخت‌های بازار سرمایه در کشور خواهیم بود تا از این طریق جهش اقتصادی محقق شود.

اراده قاطع دولت برای توسعه و تقویت بخش خصوصی در خوزستان

معاون اقتصادی رئیس جمهوری همچنین با اشاره به ظرفیت‌های بسیار عظیم خوزستان اظهارداشت: این ظرفیت‌ها می‌توانند در تحقق جهش اقتصادی کشور موثر و کارآمد باشند.

وی با بیان اینکه دولت اراده دارد که بخش خصوصی استان خوزستان در همه ابعاد توسعه و تقویت شود، افزود: برنامه ریزی‌ جدی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

رضایی گفت: تکمیل زنجیره تولید محصولات در حال برنامه ریزی دقیق و کارشناسی است تا به واسطه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و کشاورزی، واحدهای پایین دستی نیز تکمیل و ایجاد شوند.

وی افزود: همگرایی بین صنایع بالادستی و پایین دستی در خوزستان باعث تحقق درآمدهای میلیاردی برای این استان و رشد اقتصادی آن خواهد شد.

بر اساس این گزارش، خوزستان بعد از تهران رتبه دوم کشور در تولید ناخالص داخلی را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403