متاورس رقیب جدی دنیای واقعی/ در آینده به این رمزارزها نیاز دارید


متاورس رقیب جدی دنیای واقعی/ در آینده به این رمزارزها نیاز دارید

مانا (MANA)، انجین کوین (ENJ)، سند (SAND)، بلاک توپیا (BLOCK) و اکسی (AXS) ارزهای دیجیتالی هستند که برای متاورس طراحی شده‌اند.

در ابتدای این هفته بود که دنیا با خبر جذابی رو به رو شد. اگر چه اهالی فناوری با خبر تغییر نام مجموعه فیس‌بوک شگفت‌زده شدند اما مشخص شد، پروژه متاورس تنها محدود به فیس‌بوک و علاقه‌مندان فناوری نمی‌شود. این پروژه به معنای واقعی دنیا را دیجیتالی خواهد کرد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با پروژه متاورس آشنا شویم.

دنیای باورنکردنی متاورس چگونه است؟

متاورس (Metaverse) نظریه‌ای پیرامون یک فناوری است که تمامی کاربران از هر کجای این کره خاکی می‌توانند از آن استفاده کنند. این پروژه ترکیبی از فضای مجازی، اینترنت و واقعیت افزوده است. در یک تعریف جالب پیش‌بینی می‌شود، در آینده همه ما بر روی تخت خوابمان می‌خوابیم و آواتار ما در دنیایی سه بعدی با کیفیت فوق‌العاده با آواتارهای دیگر و عوامل نرم افزاری ارتباط برقرار می‌کند. البته در دنیا متاورس انسان‌ها حریم شخصی ندارند و این موضوع خیلی از دانشمندان را نگران کرده است. شاید بحث تخت خواب هنوز برای شما قابل قبول نباشد اما باید بپذیرید که متاورس همیشه فعال است و در دنیای متاورس آواتار حضور دارد و ما به کمک عینک‌های واقعیت افزوده و سایر اشیا دیجیتال با دوستان خود ارتباط خواهیم گرفت. به معنای ساده‌تر باید بگوییم، شاید شما و دوستتان در یک زمان، فیلمی را مشاهده می‌کردید و به صورت پیام یا صوت نظر خود را درباره تمام سکانس‌ها با دوستتان در میان می‌گذاشتید اما در دنیای متاورس آواتار شما کنار دوستتان و آواتار دوستتان کنار شما است و در لحظه به صحنه‌های خنده‌دار فیلم همراه هم می‌خندید. در ادامه فیلمی از نبرد مدیر فیس بوک با یک شمشیرباز را در دنیای متاورس مشاهده می کنید.

خبرهای جالب درباره متاورس

خبرهای جذاب و باورنکردنی درباره متاورس منتشر شده است که به تعدادی از این اخبار می‌پردازیم.

شرکت فیس‌بوک برای کمک به ساخت متاورس ۱۰ هزار نیرو در اتحادیه اروپا استخدام خواهد کرد.

فیس‌بوک قصد دارد، حدود ۱۰ میلیارد دلار برای پروژه‌ی متاورس سرمایه‌گذاری کند.

در فضای متاورس قرار هست، یک مرکز تجاری ۲۱ طبقه به اسم بلاک توپیا ساخته شود که هر طبقه نماینده عرضه ۱ میلیون بیت کوین است. هر طبقه دارای مغازه یا پروژه‌هایی است که صرافی‌ها، اینفلوئنسرها و کسب‌وکارهای کریپتویی در آن فعال هستند.

پلتفرم بازی‌های بلاک چین انجین (Enjin) برای توسعه متاورس خود ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه تأمین خواهد کرد.

ستارگان ورزشی از طریق مجموعه توکن‌های غیر مثلی «لجند»، وارد دنیای متاورس می‌شوند.

متاورس رقیب جدی دنیای واقعی/ در آینده به این رمزارزها نیاز دارید

متاورس چه امکاناتی برای ما دارد؟

در متاورس شما تنها با یک آواتار در دنیای دیجیتال حضور دارید و هر آنچه به آواتار شما تعلق دارد، در همه جا قابل استفاده است. مثلاً شما در حال حاضر اگر استیکری در تلگرام دارید، در واتس اپ به این استیکر دسترسی ندارید اما در دنیای متاورس این محدودیت وجود ندارد. البته استیکر مثال خیلی کوچکی در برابر امکانات این دنیای جذاب است. زمانی این آواتارها جذاب می‌شوند که شما در خانه اید و آواتار شما در جلسات و محل کار حاضر خواهد شد. در دنیای متاورس خرید هم به آواتار سپرده می‌شود، در نتیجه استفاده از ارزهای دیجیتال ضروری خواهد شد. امنیت و هویت دنیای متاورس هم به عهده فناوری بلاک چین است.

صنایعی که با متاورس متحول می‌شوند

متاورس خیلی از صنایع را متحول خواهد کرد. به طور مثال در دنیای متاورس خرید آنلاین کاملاً شکل متفاوت دارد. خانه شما فروشگاه می‌شود و آواتار شما در میان اجناس گردش می‌کند و هم اتاق پرو است و لباس‌ها بر روی آواتار شما چک می‌شوند./tags/سفر سفر هم دنیای متفاوتی خواهد داشت. با متاورس شما به دورترین نقاط دنیا سفر خواهید کرد و حتی زمانی که به موزه‌ها می‌روید، در جنگ‌ها شرکت خواهید کرد و در کنار وسایل موزه‌ها زندگی می‌کنید. حتی در کنسرت معروف‌ترین خواننده‌ها برای آواتار خود بلیت رزرو خواهید کرد.

برای ورود به متاورس چه محدودیت‌هایی داریم

محدودیت‌های سخت‌افزاری، در حال حاضر مهم‌ترین مانع برای ورود به دنیای متاورس است. شبکه جهانی اینترنت و وسائلی که اینترنت اشیا دارند، هنوز برای متاورس کامل نیستند. از سویی برای تأمین این حجم از فضا و وسایل متصل به اینترنت اشیا نیاز به انرژی بالایی داریم که تأمین این انرژی آسیب جدی به محیط‌زیست می‌زند. بحث فرهنگ نیز حائز اهمیت است. در امریکا تکنولوژی واقعیت مجازی با کیفیت بالا در دسترس مردم است اما تنها ۲۰ درصد مردم از آن استفاده می‌کنند.

متاورس رقیب جدی دنیای واقعی/ در آینده به این رمزارزها نیاز دارید

چه کسانی از رونق متاورس سود می‌برند؟

هنوز دنیای متاورس در حد حرف است اما شاهد هستیم که خیلی‌ها به فکر کسب سود هستند. به طور مثال بسیاری از طراحان آواتارهایی را می‌فروشند. این آواتورها به ان‌اف‌تی تبدیل شده‌اند، نکته مهم قیمت نجومی این آواتورها هست که در حال حاضر به فروش می‌رسد. ایجاد کالاهای مجازی و انتقال این کالاها به دنیای متاورس واقعاً حائز اهمیت است. به طور مثال شما برای آواتار خود یک پیراهن می‌خرید، پیراهن مجازی خود را به ان‌اف‌تی تبدیل خواهید کرد و می‌توانید از آن در همه پلتفرم‌ها استفاده کنید. بانکداری در متاورس جایگاهی ندارد و فناوری بلاک چین، دیفای و ارزهای ۸۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

ارزهای دیجیتال دنیای متاورس

تا به امروز مانا (MANA)، انجین کوین (ENJ)، سند (SAND)، بلاک توپیا (BLOCK) و اکسی (AXS) برای متاورس طراحی شده‌اند. این رمز ارزها برای ورود به دنیای هیجان‌انگیز متاورس ضروری خواهند بود.

کدام کسب‌وکارها در متاورس حضور پیدا کرده‌اند؟

کسب‌وکارهای زیادی اعلام آمادگی برای حضور در متاورس کرده‌اند. شرکت ارز دیجیتال کوکوین دفتر مجازی خود را در بلاک توپیا، متاورس ایجاد خواهد کرد. همچنین شرکت‌های بزرگ مثل فیس‌بوک، مایکروسافت و نایک برای پیوستن به متاورس اعلام آمادگی کردند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...