هفت خودرو با گیربکس‌ دستی فوق العاده را بشناسید


هفت خودرو با گیربکس‌ دستی فوق العاده را بشناسید

سهولت استفاده و کارآمدی گیربکس‌های اتوماتیک سبب شده تا جعبه دنده‌های دستی به مرور از برنامه تولید خودروسازان کنار گذشته شوند. بسیاری از خودروسازان استفاده از گیربکس‌های دستی را به حداقل رسانده‌اند و به نظر می‌رسد طی چند سال آینده این مدل از...

سهولت استفاده و کارآمدی گیربکس‌های اتوماتیک سبب شده تا جعبه دنده‌های دستی به مرور از برنامه تولید خودروسازان کنار گذشته شوند. بسیاری از خودروسازان استفاده از گیربکس‌های دستی را به حداقل رسانده‌اند و به نظر می‌رسد طی چند سال آینده این مدل از گیربکس تنها در خودروهای اقتصادی دیده شوند. با این حال همچنان چند خودرو با گیربکس‌ دستی فوق‌العاده در بازار حضور دارند. در ادامه نگاهی به هفت خودرو با گیربکس دستی فوق‌العاده خواهیم داشت.

1-مزدا (تقریبا همه مدل ها)

مزدا در کنار تولید خودروهای اتوماتیک، مدل‌های دنده‌ای اعجاب انگیزی را نیز به تولید می‌رساند. این شرکت در حال حاضر یک گیربکس دستی شش سرعته دارد که برای طیف گسترده‌ای از خودروها نظیر مزدا MX-5 یا مزدا CX-5 مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعویض سریع دنده‌ها و نرمی کلاچ از جمله مزایا گیربکس دستی شش سرعته مزدا است که خودروهای این برند را به وسیله‌ای جذاب برای لذت بردن از جاده‌ها تبدیل کرده است.

2- هوندا سیویک تایپ R

هوندا نیز همانند مزدا در تولید اسپرت‌های مقرون به صرفه و بادوام شهرت دارد و برای حفظ شهرت خود، اتومبیل‌های مختلفی را با گیربکس دستی به تولید می‌رساند. خودروساز ژاپنی برای حفظ شهرت خود، هوندا سیویک تایپ R را به گیربکس دستی نرم و سریعی مجهز کرده است که در ترکیب با موتور توربوشارژر این خودرو، مهمانی هوندا را تکمیل خواهد کرد.

3- تویوتا کرولا GR و تویوتا یاریس GR

تویوتا با ساخت نسخه GR‌ از دو سدان ارزان‌قیمت خودرو یعنی تویوتا کرولا و تویوتا یاریس، اتومبیل‌های تحسین شده را روانه بازار کرده است. هر دو خودرو به گیربکس دستی با عملکرد دستی و ضرایب کوتاه مجهز هستند که رانندگی با این خودروهای نه چندان گران‌قیمت را دلپذیر می‌کند.

4-فورد فوکوس و فورد فیستا

تنها ژاپنی‌ها نیستند که خودروهای دنده‌ای فوق‌العاده می‌سازند، بلکه فورد نیز در این زمینه تبحر دارد. هر دو مدل فورد فوکوس و فورد فیستا جزو پرفروش‌ترین اتومبیل‌ها در بریتانیا هستند و از گیربکس‌های دستی سریع و نرم بهره می‌برند. همچنین اگر به دنبال لذت بیشتری هستید، می‌توانید نسخه‌های اسپرت هر دو خودرو را خریداری کنید که با پسوند ST شناخته می‌شوند.

5- هیوندای i30 N

هیوندای i30 N تقریبا از هر نظر یک اتومبیل شگفت انگیز است، با این حال نقش گیربکس دستی شش سرعته اعجاب انگیز آن معمولا کمرنگ جلوه داده می‌شود. تعویض دنده‌های دقیق و سریع یکی از مزایا هیوندای i30 N است که این هاچ‌بک کره‌ای را به خودرویی قدرتمند تبدیل کرده است.

6-پورشه 718 کیمن GT4

پورشه یکی از معدود تولیدکنندگان خودروهای اسپرت است که به گیربکس دستی وفادار مانده است، با این حال سهم گیربکس دوکلاچه این خودرو در سبد محصولات پورشه بیشتر از گیربکس دستی احساس می‌شود. برای افرادی که به دنبال اوج لذت سواری از خودروهای پورشه هستند، این شرکت پورشه 718 کیمن GT4 و اسپایدر را عرضه کرده است تا رانندگان از عملکرد دقیق، سریع و محکم این جعبه دنده شش سرعته نهایت لذت را ببرند.

7-مینی کوپر اس

گیربکس دستی در سبد محصولات مینی به گونه‌ای در حال انقراض تبدیل شده است، با این حال علاقمندان به رانندگی همچنان می‌توانند از گیربکس دستی سریع و دقیق نسل قبلی این خودرو نهایت لذت را ببرند. خودروهای اتوماتیک مینی عملکرد سریع‌تری دارند اما مینی کوپر اس با گیربکس دستی لذتی که یک راننده به دنبال آن است را به وی ارزانی می‌دارد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایران با چه موشک‌هایی آسمان منطقه را به 2 نقطه در فلسطین اشغالی دوخت؟