رصد ناو آمریکایی توسط روس‌ها هنگام ورود به دریای سیاه


رصد ناو آمریکایی توسط روس‌ها هنگام ورود به دریای سیاه

یک ناو آمریکایی با استقبال اوکراین برای شرکت در رزمایش ناتو تحت رصد روس‌ها وارد دریای سیاه شد.

به گزارش رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد که ناو مونت ویتنی برای انجام عملیات معمول دریایی با متحدان و شرکای ناتو وارد منطقه (دریای سیاه) شد.

دریای سیاه به طور خاص نزدیک شبه جزیره کریمه است که روسیه در سال ۲۰۱۴ آن را به خاک خود الحاق کرد و یک منطقه حساس امنیتی برای مسکو است.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که نیروها و ابزارهای ناوگان دریای سیاه بر اقدامات کشتی فرماندهی مونت ویتنی نظارت دارند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت که نیروهای این کشور قادر به نظارت مونت ویتنی از طریق دوربین‌های چشمی یا در رادار سیستم‌های دفاعی خود می‌بینند.

مسکو ماه گذشته تنش در روابط با ناتو را تجربه کرده و مکررا درباره فعالیت این اتحاد در نزدیکی مرزهایش ابراز نگرانی مِی‌کند.

حضور ناو آمریکایی در دریای سیاه با استقبال اوکراین مواجه شد. دمیتری کولبا وزیر خارجه این کشور در توئیتر اعلان داشت: اوکراین به شدت از افزایش حضور شرکای آمریکایی و ناتو در منطقه حمایت می‌کنیم.

حضور این ناو آمریکایی در دریای سیاه مصادف با روز اتحاد ملی روسیه است که پوتین نیز در این روز به کریمه سفر کرد و در سخنرانی خود کریمه را همیشه برای روسیه دانست که با انتقاد شدید اوکراین روبرو شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو