لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون دانش‌آموزی در خوزستان


لزوم افزایش سرعت واکسیناسیون دانش‌آموزی در خوزستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به پوشش پایین واکسیناسیون دانش‌آموزی در استان خوزستان گفت: اگر به حد مطلوبی از واکسیناسیون بین دانش‌آموزان نرسیم، یا باید از بازگشایی مدارس جلوگیری شود و یا در صورت بازگشایی، مدارس تبدیل به کانون جدیدی برای انتشار ویروس خواهند شد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: یکی از گروه‌هایی که واکسیناسیون آن‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گروه‌های سنی جوان و دانش‌آموزان است. جوانان در صورت ابتلا به کرونا معمولا ریسک کمتری برای بستری شدن دارند اما با توجه به فعالیت زیاد و تحرک و جابه‌جایی‌شان، موجب انتقال عفونت در جامعه و تهدید سلامت سایرین می‌شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، وی افزود: با توجه به اینکه اعلام شده در روزهای آینده مدارس متوسطه بازگشایی می‌شوند اگر به حد مطلوبی از واکسیناسیون بین دانش‌آموزان نرسیم، یا باید از بازگشایی مدارس جلوگیری شود و یا در صورت بازگشایی، مدارس تبدیل به کانون جدیدی برای انتشار ویروس خواهند شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نظر به اینکه پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان و افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله استان خوزستان که عمدتا دانش‌آموزند، به حد مطلوب نرسیده و از متوسط کشوری پایین‌تر است و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند، از مسئولین محترم آموزش و ‌پروش که تاکنون همکاری خوب و صمیمانه‌ای داشته و دارند درخواست داریم با بهره‌گیری از تمام ظرفیت فرهنگی و تربیتی معلمان و فرهنگیان نسبت به ترغیب و تشویق والدین و دانش‌آموزان به امر مهم واکسیناسیون اهتمام ورزند تا ان‌شاءالله به افزایش پوشش واکسیناسیون در جمعیت دانش‌آموزی کمک بیشتری شده و در امر بازگشایی موسسات آموزشی سرعت داده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403