مشاوره‌های پیش از ازدواج؛ راهی برای کسب مهارت‌های لازم


مشاوره‌های پیش از ازدواج؛ راهی برای کسب مهارت‌های لازم

کارشناس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مشاوره‌های ازدواج در سه مرحله پیش، حین و بعد از ازدواج انجام می‌شود.

وحیده خلیلی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با اهمیت مشاوره‌های ازدواج برای جوانان، اظهار کرد: خدمات مشاوره‌ای در کسب مهارت‌های لازم برای ساخت زندگی مشترک سالم، بالنده و موثر، تقویت بنیان خانواده، یادگیری مهارت‌های زندگی مشترک، توانمندسازی زوجین و پیشگیری از طلاق موثر است.

وی با بیان اینکه مراکز مشاوره پیش از طلاق نیز به ارائه مشاوره می‌پردازند، افزود: مشاوره‌های ازدواج در سه مرحله پیش، حین و بعد از ازدواج انجام می‌شود که به طور این مشاوره‌ها در ساخت زندگی پایدار، تقویت بنیان خانواده و همسرگزینی درست، تاثیرگذار است.

این مسئول با اشاره به اهمیت مشاوره‌های پیش از ازدواج، تصریح کرد: در زمان گذشته و با سنتی بودن خانواده‌ها و نیز ارتباطات گسترده آن‌ها با یکدیگر، جوانان نیز مهارت‌های لازم زندگی را در خانواده می‌آموختند ولی امروزه با توجه به محدود بودن ارتباط خانواده‌ها، این امکان برای جوانان وجود ندارد، به همین خاطر جوانان می‌توانند در شرایط کنونی با مراجعه به مراکز مشاوره ازدواج و دریافت مشاوره‌های قبل از ازدواج، مهارت‌های لازم را کسب کنند.

خلیلی با بیان اینکه ازدواج یک مقوله اجتماعی - زیستی است که نیاز به آموزش و کسب مهارت دارد، ادامه داد: طبق آمار طلاق که نشان می‌دهد بیشتر مشکلات برای زوجین در پنج سال اول زندگی رخ می‌دهد، به همین دلیل جلوگیری از ایجاد مشکل و مشاوره‌های پیش از ازدواج می‌تواند نقش مهمی در انتخاب همسر مناسب و آمادگی زوجین در این زمینه داشته‌ باشد.

کارشناس برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در استان زنجان نیز ۹ مرکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده وجود دارد که از وزارت ورزش و جوانان مجوز دریافت کرده‌اند، جلسات مشاوره و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند. همچنین باتوجه به برگزاری جلسات و کارگاه‌های رایگان، افرادی که از لحاظ مالی مشکل دارند نیز می‌توانند به صورت رایگان از مشاوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه انتخاب همسر یک انتخاب مهم در زندگی جوانان است که مشاوره‌های قبل از ازدواج یک راه مناسب برای کمک به انتخاب درست است، خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول امسال ۲۱۸ مشاوره و ۲۱۴ کارگاه آموزشی رایگان توسط مراکز مشاوره در استان برگزار شده‌ است که افراد برای اطلاع از اسامی مراکز و شماره تماس آن‌ها می‌توانند به سایت اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان مراجعه کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا